یوسفی: 500 کیلومتر برای تمرین طی می‌کنم


یوسفی: 500 کیلومتر برای تمرین طی می‌کنم

دارنده مدال طلای کشتی آزاد نوجوانان جهان گفت: متاسفانه در یکی دو مسابقه حق کشتی‌گیران ما را خوردند، اما من اجازه ندادم کشتی حساس شود تا کار به دست داوران بیفتد و مدال طلا را از چنگم خارج کنند.

به گزارش مشرق، سهیل یوسفی درباره عملکردش در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان و کسب مدال طلا، گفت: همانطور که از نام این رقابت‌ها مشخص است سطحش نیز واقعا بالا بود و تمام حریفان برای کسب بهترین نتیجه روی تشک آمده بودند. از طرفی من هم در گروه سختی بودم و تقریبا تمام مدعیان در گروه من حضور داشتند.
بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: خوشبختانه 3 مبارزه اول را با امتیاز عالی پشت سر گذاشتم؛ البته حریف ترکیه‌ای که در دور دوم او را 12 بر 2 شکست دادم سال گذشته نائب قهرمان جهان شده بود. حریف ارمنستانی در مرحله نیمه نهایی قهرمان اروپا بود و سال گذشته در جام یادگار امام (ره) به او باخته بودم که خوشبختانه آن شکست را جبران کردم.

* سعی ‌کردم در فینال کشتی را مدیریت کنم

دارنده مدال طلای کشتی آزاد نوجوانان جهان در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد در فینال بیشتر جانب احتیاط را رعایت کرد تا مدال از دستش نرود، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در روز دوم برای کشتی‌گیران ما افتاده بود و داوران سختگیری زیادی می‌کردند با مشورت مربیان برای حضور در این مسابقه برنامه‌ریزی کردیم.

یوسفی افزود: سعی کردم در فینال زیاد ریسک نکنم و کشتی را مدیریت کنم. هر چند باز هم یک امتیازی که حریفم از من گرفت هدیه داوران بود. متاسفانه در یکی دو مسابقه حق کشتی‌گیران ما را خوردند، اما من اجازه ندادم کشتی حساس شود تا کار به دست داوران بیفتد. مبارزه را به گونه‌ای مدیریت کردم که مدال طلا از چنگم خارج نشود.

وی درباره مشکلات کشتی گرفتن در شهر محرومی مانند تایباد و انگیزه‌های بالایش برای ادامه مسیر موفقیت گفت: تا به حال هیچ کشتی‌گیر قهرمان جهانی از شهر ما معرفی نشده بود که خوشبختانه من موفق به کسب این عنوان شدم. برای تمرین کردن واقعا شرایط سختی داریم. تشک‌های کشتی پوسیده و برای سال‌های قبل است. متاسفانه حریف تمرینی هم ندارم و آخر هفته‌ها برای تمرینات بهتر مجبورم به مشهد بروم. حدود 500 کیلومتر برای رفت و آمد به مشهد را طی می‌کنم و تقریبا 200 هزار تومان هزینه رفت و آمدم می‌شود، اما خدا را شکر ارزشش را داشت و در نهایت با کسب مدال طلا خستگی‌ها از تنم خارج شد.

* سختی‌های زیادی را برای کسب این مدال متحمل شدم

یوسفی درباره برنامه‌اش برای آینده گفت: سال آینده باید در جوانان کشتی بگیرم و امیدوارم در همان سال اول بتوانم به دوبنده تیم ملی برسم و در مسابقات آسیایی و جهانی طلا بگیرم. هدف بعدی‌ام رسیدن به دوبنده تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی و سپس حضور و کسب مدال طلا در المپیک 2024 است.

وی تصریح کرد:‌ مربیان تیم ملی زحمات زیادی کشیده‌اند و خوشبختانه تیم یکدستی داشتیم و همه با هم هماهنگ بودند. سال قبل زانویم آسیب دید و در حالی که برای حضور در المپیک نوجوانان آماده می‌شدیم نتوانستم تمرینات را ادامه دهم، اما خوشبختانه با هر زحمتی که بود خودم را به انتخابی تیم ملی رساندم.

دارنده مدال طلای کشتی آزاد نوجوانان جهان خاطر نشان کرد: هزینه‌های درمانی و فیزیوتراپی بالا بود و شرایط مالی مناسبی هم نداشتیم، اما با هر سختی و زحمتی بود و با حمایت‌های خانواده‌ام خوم را به انتخابی رساندم؛ سختی‌های زیادی را برای کسب این مدال متحمل شدم.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی