ترس آمریکا از تکرار 11 سپتامبر توسط القاعده


ترس آمریکا از تکرار 11 سپتامبر توسط القاعده

برخی منابع اطلاعاتی آمریکا نسبت به احتمال انجام عملیات مجدد تروریستی از سوی عناصر گروه القاعده در ایالات متحده هشدار دادند.

ترس آمریکا از تکرار 11 سپتامبر توسط القاعده

به دنبال ادعای رسانه‌های آمریکایی در زمینه مرگ «حمزه بن لادن»، فرزند «اسامه بن لادن» سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده، اینک برخی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نسبت به احتمال وقوع یک «۱۱ سپتامبر» دیگر در این کشور هشدار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» در حالی‌که مقامات آمریکایی هنوز اظهار نظر رسمی درباره مرگ حمزه بن لادن نکرده‌اند، اما دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور بر این باورند که پس از مرگ محتمل فرزند بن لادن، القاعده خود را برای انتقام جویی از آمریکا آماده می‌کند.

یکی از منابع اطلاعاتی آمریکا در این خصوص گفت: «با وجود مرگ محتمل تنها وارث موسس گروه تروریستی القاعده، هنوز اراده قوی برای یک ۱۱ سپتامبر دیگر در آمریکا وجود دارد و کابوس بن لادن هنوز پابرجاست.»

بر اساس این گزارش، شبکه «ان. بی. سی» آمریکا هفته گذشته گزارش داد که دستگاه‌های جاسوسی این کشور اطلاعاتی مبنی بر کشته شدن پسر اسامه بن لادن دارند.

شبکه تلویزیونی «الحره» نیز شامگاه چهارشنبه (نهم مرداد) به نقل از شبکه ان‌بی‌سی گزارش داد که سه مقام آمریکایی گفته‌اند حمزه پسر بن‌لادن مرده است. این مقامات از ارائه جزئیات بیشتر در مورد زمان و مکان مرگ حمزه و اینکه آیا آمریکا در مرگ او نقشی داشته یا نه، خودداری کردند.

به نوشته اسپوتنیک، این منبع اطلاعاتی ادامه داد: «تروریست شماره یک جهان امیدوار بود که پسرش روزی رهبری القاعده را برعهده گیرد، بنابراین غرب نمی‌توانست این امکان را بدهد تا او از یک القاعده جدید و خطرناک‌تر حمایت کند.»

حمزه بن لادن که به عنوان جانشین احتمالی «ایمن الظواهری»، سرکرده کنونی گروه تروریستی شناخته می‌شد پیشتر از اعضای القاعده خواسته بود به خاطر کشتن پدرش، به ایالات متحده حمله کنند. وزارت خارجه آمریکا نیز برای کسب اطلاعات از محل اختفای فرزند بن لادن، پاداش یک میلیون دلاری پیشنهاد کرده بود.

دولت آمریکا گروه تروریستی القاعده را طراح و عامل حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ علیه این کشور می‌داند. در این روز، چهار هواپیمای مسافربری توسط ۱۹ عضو القاعده ربوده شده و برای حمله به برج‌های دو قلوی تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون مورد استفاده قرار گرفتند.

اسامه بن لادن در دوم مه (اردیبهشت) ۲۰۱۱ در «ایبت‌آباد» پاکستان در یک عملیات ویژه از سوی نیروی دریایی آمریکا کشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403