ریجستری تلفن‌های همراه اقدامی پسندیده برای مقابله با قاچاق در کشور بود


ریجستری تلفن‌های همراه اقدامی پسندیده برای مقابله با قاچاق در کشور بود

نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ریجستری تلفن‌های همراه اقدام پسندیده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای مقابله با قاچاق در کشور بود.

به گزارش ایسنا– منطقه خراسان، حمید بنایی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد که با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه فناوری اطلاعات اقدامات خوبی نظیر درگاه‌های الکترونیکی و کسب و کارهای الکترونیکی انجام شده بنابراین مجلس شورای اسلامی رضایت خوبی از عملکرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای زیادی در حوزه ای‌تی در شهرستان گناباد داریم که باید در زمینه استارت‌آپ‌ها در حوزه وزارتخانه، تسهیل‌گری بیشتری انجام پذیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جاده‌های مواصلاتی گناباد وضعیت آنتن‌دهی خوبی نداشته و پیگیری‌ها همچنان جواب نداده بنابراین ضرورت تاسیس اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات در این شهرستان احساس می شود.

گناباد دارای بالاترین ضریب نفوذ در استان است

در ادامه حسن اروجی مدیرکل مخابرات استان خراسان‌رضوی نیز در این جلسه گفت: شهرستان گناباد با 41 هزار و 400 مشترک فعال و با 47.7 درصد، بالاترین ضریب نفوذ را در بین شهرستان‌های استان داشته و همچنین با 14 هزار و 500 مشترک اینترنت پرسرعت از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی سایت‌های مختلف در گناباد، در خصوص تلفن‌های ثابت مشکل خاصی نداشته و این شهرستان از وضعیت خوب زیرساختی و ارتباطی برخوردار است.

مدیرکل مخابرات استان خراسان‌رضوی بیان کرد: شهرستان بجستان نیز دارای 13 هزار و 597 مشترک فعال و 43.5 درصد ، دارای ضریب نفوذ بالایی در استان است.

اروجی افزود: سایت‌های موبایلی فراوانی برای شهرستان بجستان پیش‌بینی شده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به اینترنت نسل سوم و چهارم ارتقا می‌یابد.

همچنین علی‌اصغر عینی‌پور معاون فنی و مهندسی ایرانسل نیز عنوان کرد: این شرکت تاکنون 238 میلیارد ریال در شهرستان گناباد سرمایه‌گذاری نموده و 9 میلیارد ریال نیز در دست اقدام دارد.

وی بیان کرد: در بجستان نیز بالغ بر 72 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 11 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و 19 میلیارد ریال نیز تا پایان سال انجام خواهد شد که در مجموع بالغ بر 103 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایرانسل در این شهرستان است.

معاون فنی و مهندسی ایرانسل ابراز کرد: تاکنون همه نسل‌های 2، 3 و 4 تلفن همراه در این دو شهرستان راه‌اندازی شده؛ البته تعداد دو سایت باید ارتقا یابد که تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

عینی‌پور همچنین یادآور شد: در خصوص پوشش شبکه همراه برای جاده‌های کشور این کار از طریق رومینگ ملی قابل انجام بوده؛ علاوه بر این در بعضی از نقاط نیز مشترکین ایرانسل می‌توانند از طریق شرکت های‌وب از اینترنت نسل چهارم بهره‌مند شوند.
انتهای پیام انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی