امکانات مدارس کامیاران برای سهولت در ارایه خدمات آموزشی نیازسنجی شود


امکانات مدارس کامیاران برای سهولت در ارایه خدمات آموزشی نیازسنجی شود

سنندج - ایرنا – فرماندار کامیاران گفت: امکانات مدارس این شهرستان برای سهولت و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی در سال تحصیلی آینده باید نیاز سنجی شود.

مسعود الماسی روز دوشنبه در بازدید از طرح های آموزشی در دست ساخت این شهرستان اظهار داشت: آماده سازی امکانات مدارس قبل از آغاز سال جدید تحصیلی ضروری است و باید فضاهای آموزشی با نشاط و بهتر از سال های قبل آماده و پذیرای دانش آموزان شوند.

وی برنامه ریزی دقیق جهت شروع سال جدید تحصیلی را ضروری اعلام کرد و افزود: با نیازسنجی امکانات مکان های آموزشی و تجهیز به موقع مدارس مشکلی در اجرای برنامه های آموزشی حاصل نمی‌شود.

الماسی همچنین در خصوص مدارس در دست ساخت بخش مرکزی شهرستان نیز یادآور شد: هم اکنون چهار طرح آموزشی در این بخش در دست احداث است که از پیشرفت بالای ۹۰ درصد برخوردار هستند و اتمام این طرح ها برای پذیرش دانش آموزان در مهر ماه از الزامات ارتقای کیفت خدمات آموزشی است و در این خصوص باید از توان دولتی و خیران نهایت استفاده را برد.

مدیر آموزش و پرورش کامیاران نیز گفت: هم اکنون ۴۵۰ دستگاه صندلی و میز و نیمکت با همکاری خدمات و دانش آموزان طرح بسیج هجرت با هزینه هر دستگاه ۵۰۰ هزار ریال بازسازی شده که در این راستا صرفه جویی ۶ میلیون ریالی برای خرید هر دستگاه میز و صندلی به عمل آمده است.

هادی الله ویسی در خصوص طرح های آموزشی بخش مرکزی شهرستان تاکید کرد: در مجموع برای احداث این پروژه ها مبلغی معادل ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده که هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل مساعدت خیرین و ۲۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی است.

مدرسه ۶ کلاسه روستای تاریخی پالنگان، دبیرستان ۶ کلاسه و خوابگاه شبانه روزی کاشتر، دبستان ۲ کلاسه زیویه و مدرسه سه کلاسه تخت زنگی طرح های آموزش بخش مرکزی بود که فرماندار کامیاران از آنها بازدید کرد.

مدرسه شش کلاسه مقاطع مختلف تحصیلی پسران و دختران روستای تاریخی پالنگان در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۲۰ متر و پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد است که خیران سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای احداث آن اهدا کرده و هشت میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات دولتی تامین شده است.

دبیرستان ۶ کلاسه و خوابگاه شبانه روزی کاشتر با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار دولتی از اعتبارات محل سفر ریاست جمهوری به استان کردستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در حال احداث است و اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دبستان ۲ کلاسه زیویه نیز در زمینی به مساحت ۶۵۰ متر با سه میلیارد ریال اعتبار از سوی موسسه آموزشی قلم چی در حال تکمیل شدن است.

مدرسه سه کلاسه تخت زنگی هم در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و با مشارکت یک میلیارد ریالی خیران و سه میلیارد ریالی دولت با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی هم اکنون در دست ساخت است.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»