کدام شهرهای شمال ایران در تابستان خنک‌ترند؟


کدام شهرهای شمال ایران در تابستان خنک‌ترند؟

در تابستانِ گرم بیشتر راه‌ها به شمال ختم می‌شود. با اینکه بعضی از شهرهای این منطقه از کشور، در تابستان هوای شرجی دارند، اما ارتفاعات سرسبز و ییلاقی بکر در این منطقه کم نیست؛ ارتفاعاتی که می‌توانید در آنها سوار بر ابرها شوید.

در تابستانِ گرم بیشتر راه‌ها به شمال ختم می‌شود. با اینکه بعضی از شهرهای این منطقه از کشور، در تابستان هوای شرجی دارند، اما ارتفاعات سرسبز و ییلاقی بکر در این منطقه کم نیست؛ ارتفاعاتی که می‌توانید در آنها سوار بر ابرها شوید.

به گزارش ایلنا، در این مطلب از وبلاگ قاصدک 24 با عنوان این شهرهای شمالی در تابستان خنک ترند! خنک‌ترین شهرهای شمال کشور را به شما معرفی می‌کنیم که ممکن است نام آنها اندکی برای‌تان ناشناخته باشد. تصمیم بگیرید، بلیط اتوبوس یا بلیط قطار گردشگری می‌تواند شما را به مقصد برساند.

کدام شهرهای شمال ایران در تابستان خنک‌ترند؟

همه ما به محض رسیدن تابستان شال و کلاه می کنیم، اقدام به خرید بلیط هواپیما قطار یا اتوبوس می کنیم و یا با خودروی شخصی عازم شمال می شویم. تعجب هم ندارد. آب و هوای شمال و جنگل و دریا به اندازه کافی فریبنده هستند. البته تابستانِ شمال همیشه هم روبه راه نیست. مثلا در برخی شهرها آب و هوای شرجی امان شما را می بُرد. به همین خاطر ما در قاصدک ۲۴ به شما توصیه می کنیم که راه ییلاقات و مناطق مرتفع شمال را در پیش بگیرید، در این میان اگر مجبور به پوشیدن لباس گرم شدید هم ایرادی ندارد. به نظر شما کدام شهرها و مناطق شمال در اوج گرما، آغوش خنک خود را به روی شما باز می کنند؟

کدام شهرهای شمال ایران در تابستان خنک‌ترند؟

ماسوله؛ ایستاده در مه

ماسوله را بسیاری با خانه های پلکانی و معماری خاصش می شناسند. اما شاید کمتر کسی بداند که ماسوله در تابستان یکی از خنک ترین شهرهای شمال کشور است. این شهرِ ۸۰۰ ساله که ۶۰ کیلومتر با رشت فاصله دارد، هم جاذبه های تاریخی دارد و هم جلوه های زیبای طبیعی. برای آنها که در تابستان از گرما کلافه می شوند، ماسوله از آن جهت یک مقصد ایده آل است که کوهستان های سر به فلک کشیده، جنگل و ییلاقات سرسبز آن هوایی مطبوع را وارد ریه های ما می کند. علاوه بر این آنهایی که به کوهنوردی علاقه مند هستند، در تابستان عازم بلندترین نقطه گیلان یعنی قله شاه معلم می شوند. برای رسیدن به ماسوله هم انتخاب با خودتان است. می توانید بلیط اتوبوس تهران به رشت را تهیه کرده، از رشت با اتوبوس یا اتوموبیل به فومن و از آنجا هم با مینی بوس یا تاکسی به ماسوله بروید.

داماش؛ سرزمین سوسن چلچراغ

نام داماش شاید به گوش خیلی ها نخورده باشد؛ آن هم به عنوان یک مقصد عالی برای سفر تابستانی. اما این موضوع چیزی از زیبایی های داماش کم نمی کند؛ منطقه ای ییلاقی در بخش عمارلو شهرستان رودبار که در میانه جاده رشت به تهران و بین لوشان و منجیل قرار گرفته است. داماشِ خوش آب و هوا به چشمه های گوارایش مشهور است و البته گونه ای نادر از گلی به نام سوسن چلچراغ. طبیعت سبز این منطقه با فرشی از سوسن های زیبا که حتی در تابستان هم قطره های باران بر صورتتان خواهد خورد، سفر را به کامتان شیرین می کند. شاید تعجب کنید اما هوای داماش در اوج گرما به قدری خنک است که ممکن است به خود بلرزید.

کدام شهرهای شمال ایران در تابستان خنک‌ترند؟

فیلبند؛ روی ابرها راه بروید

اگر می خواهید روی ابرها باشید، ما به شما روستای فیلبند یا همان بام مازندران را پیشنهاد می کنیم. فیلبند در جنوب بابل قرار گرفته و ۲۷ هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد. به همین دلیل است که در تابستان یکی از خنک ترین روستاهای مازندران است و تماشای پدیده اقیانوس ابر یک تجربه متفاوت را برای شما رقم می زند. برای رسیدن به فیلبند باید از جاده هراز بگذرید و این خود لذت دو چندان است، ۱۰۰ کیلومتر که در جاده هراز برانید به فرعی روستا می رسید. توصیه می کنیم از هیچ کدام از زیبایی های مسیر چشم پوشی نکنید؛ از درختان و دشت های سبز تا چشمه های کوچک و بزرگ. این نکته را هم باید بدانید که شب های فیلبند خنک است و شاید بهتر باشد چندان هم دست خالی عازم آن نشوید. دیگر اینکه در فیلبند از هتل یا مسافرخانه خبری نیست و باید شب را در خانه های محلی و ویلاها سپری کنید.

کدام شهرهای شمال ایران در تابستان خنک‌ترند؟

در فیروزکوه توقف کنید!

بیشتر ما از فیروزکوه عبور می کنیم تا به مازندران برسیم و بنابراین کمتر در آن توقف می‌کنیم. اما اگر به شما بگوییم که فیروزکوه در تابستان یکی از خنک‌ترین شهرستان‌های ایران است، چه؟ فیروزکوه کنار جاده تهران به قائمشهر قرار گرفته و زیبایی‌هایش از همان جاده فیروزکوه شروع می‌شود و به آب و هوای کوهستانی و دلچسب، تنگه‌واشی معروف با آن رودخانه‌اش که در دل یک کوه سنگی جا خوش کرده، چشمه آب معدنی خمده، غار بورنیک، تنگه میشینه مرگ با مجسمه های میش و دریاچه سد لزور می رسد.

اگر هوس کردید کنار جاذبه‌های طبیعی سری هم به دیدنی‌های تاریخی فیروزکوه بزنید، حتما از تپه‌های باستانی سرتپه، قلعه لاجورد و کاروانسری گدوک یا همان قتلگاه نادرشاه هم دیدن کنید. و بالاخره اینکه فیروزکوه هتل ندارد، اما می‌توانید شب را در ویلا یا سوئیت سپری کنید.

کدام شهرهای شمال ایران در تابستان خنک‌ترند؟

جهان‌نما؛ جهانی در گلستان

دنبال یک جای بکر و خنک و سرسبز می‌گردید که فارغ از غوغای جهان، چند روزی را در آن نفس بکشید؟ منطقه جهان‌نما چطور است؟ تا به حال اسمش را شنیده‌اید؟ منطقه‌ای ییلاقی و حفاظت شده در جنوب‌شرقی کردکوی در استان گلستان که یک کلکسیون کامل برای سفری تابستانه را در اختیارتان می‌گذارد. از ارتفاعات خنک که به پایین خیره شوید، زمین زیر پایتان سبز می‌شود. جنگل‌های بکر و خارق‌العاده هیرکانی را که سرمایه گرانقدری برای مردم این منطقه هستند، تماشا کنید؛ چرای گوسفندان در مراتع سرسبز را نظاره گر باشید و یاد هایدی و دامنه‌های زیبای آلپ بیفتید و پاهایتان را در چشمه‌های خنک شاهپسند، مارسنگ، مرادچشمه، قل‌قل و کلی‌چال بگذارید. انتظار نداشته باشید در چنین منطقه بکری، هتل پیدا کنید. کلبه‌های روستایی و چادر بهترین جا برای اقامت در جهان نما است.

کدام شهرهای شمال ایران در تابستان خنک‌ترند؟

سوادکوه؛ به زیبایی‌های مازندران پل بزنید

وقتی می‌گوییم سوادکوه بهشت مسافران در فصل گرم تابستان است، منظورمان دریاچه‌ها، روستاها، جنگل‌ها، آبشارها و البته پل زیبای ورسک است. سوادکوه مازندران که در ناحیه البرز مرکزی قرار گرفته، یکی از خوش آب و هواترین مناطق ایران در تابستان است و دلیل آن هم واقع شدن در دل دره و مجاورت با دریای خزر است. سوادکوه که رفتید، دریاچه لفور را از قلم نیندازید. دور تا دور دریاچه را جنگل های سبز لفور فرا گرفته که تا دلتان بخواهد امکانات توریستی دارد. جنگل های راش از یک طرف و دریاچه شورمست، روستای آلاشت و غار آهکی زنگیان از سوی دیگر انتظار شما را می کشند. اگر می خواهید با بلیط قطار از زیبایی های این منطقه حظ وافر ببرید، به شما توصیه می کنیم حتما قطار گردشگری را امتحان کنید.

کدام شهرهای شمال ایران در تابستان خنک‌ترند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید