به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ رضا حسینی در جلسه بررسی اقدامات اجرایی نخستین همایش بین المللی سرمایه گذاری استان با بیان اینکه توسعه و تسهیل فعالیت بخش خصوصی استان در راس امر همایش سرمایه گذاری آذربایجان غربی قرار دارد افزود: این رویداد در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه بمدت دور روز با حضور اعضا هیات دولت و در پانل های تخصصی حوزه معدن ، کشاورزی ، عمران شهری ، صنعت و گردشگری برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه حدود ۳۰۰ پروژه برای جذب سرمایه گذار در این همایش ارائه خواهد شد ادامه داد : بازدید از محل پروژه ها یکی از راهکارهای شفافیت در جذب سرمایه گذار است که باید پروژه های نیمه تمام و نیاز به مشارکت بخش خصوصی در یک پانل تخصصی ارائه گردد.

حسینی خاطرنشان کرد: در این بین اولویت در پروژه های بخش کشاورزی استان است چرا که با توجه به غنای آن در استفاده از ظرفیتهای آن در گذشته غفلتهایی صورت گرفته است.

معاون امور اقتصادی استاندار گفت : یکی از مزایای جذب سرمایه گذار خارجی علاوه بر انتقال تجربه و تکنولوژی استفاده از تجربه مدیریت های جدید و کشف بازارهای هدف صادراتی است.

حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه نیز در این نشست از اهتمام مدیریت استان در راه انداری واحد های راکد تقدیر کرد.

در ادامه این جلسه مسئولین کمیته های تخصصی و اعضای جلسه گزارشات و نظرات خود را ارائه نمودند.