مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی مربوط به سال مالی 97 با اذن رهبری تمدید شد


مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی مربوط به سال مالی 97 با اذن رهبری تمدید شد

امید حاجتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: مهلت تعهد و مصرف اوراق بهادار شامل اسناد خزانه اوراق مشارکت و سایر اسناد مالی اسلامی در سقف بودجه مصوب سال۹۷ مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور است.

وی یادآور شد: همچنین مهلت ارسال صورت حساب دریافت و پرداخت نهایی تا پایان مهر ماه سال۱۳۹۸ تعیین شده است.

جذب ۹۵ درصدی مجموع اعتبارات بند "ب" تبصره پنج قانون بودجه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان همچنین در این خصوص بیان داشت: میزان تخصیص و جذب اسناد خزانه اسلامی موضوع بند "ب" تبصره پنج قانون بودجه سال ۱۳۹۷در استان خوزستان مبلغ چهار هزار و ۸۹۰ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال است.

محسن کاویانی ، افزود: تا ظهر امروز مبلغ چهار هزار و ۶۳۲ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریال معادل ۹۵ درصد اعتبارات اسناد خزانه توسط دستگاه های اجرایی استان جذب صورت گرفته است.

مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی مربوط به سال مالی 97 با اذن رهبری تمدید شد

جذب ۶ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال از اعتبارات بند "ز"

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت وگو به میزان تخصیص صورت گرفته از بند "ز" تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: دولت مبلغ ۶ هزار و ۷۴۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به خوزستان اختصاص داده است.

به گفته مدیرکل اداره اقتصاد و دارایی استان، تاکنون از این میزان، مبلغ ۶ هزار و ۴۱۹ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال معادل بیش از ۹۵ درصد جذب صورت گرفته است.

وی در خصوص میزان اعتبارات سه درصد حاصل از فروش نفت برای استان، گفت: عملکرد خوزستان در این بخش جذب ۹۹ درصدی را نشان می دهد.

کاویانی یادآور شد: اما مجموع تخصیص های صورت گرفته استان ۱۱ هزار و ۶۳۵ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال بوده که تا کنون ۱۱ هزار و ۵۷ میلیارد و ۴۴۵ میلیون معادل ۹۵ درصد جذب صورت گرفته است.

این درحالی است که بر اساس آیین نامه اجرایی بند "ز" تبصره "۵" قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور دولت به‌ منظور استمرار جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل‌ کشور، مجاز است تا مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی با سررسید کمتر از یک سال منتشر و اسناد مزبور را صرف تخصیص‌های با اولویت طرح های تملک دارایی‌های استانی ابلاغی از سوی سازمان برنامـه و بودجه کشـور موضوع این قانون کند.

انتشار این اسناد در طی شش‌ماهه اول سال انجام خواهد گرفت و سازمان برنامه و بودجه استان ها موظف هستند در سه ماهه اول سال نسبت به تخصیص اسناد به طرح های با اولویت استان اقدام و تعهد و تفاهم‌ نامه با پیمانکار به تفکیک سهم هر استان و شهرستان انجام دهند.

تسویه این اسناد در سررسید، مقدم بر تمامی پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور خواهد بود و انتقال تعهدات مربوط به اسناد منتشره به سال بعد، ممنوع است.

همچنین در آیین نامه اجرایی بند "ب" تبصره پنج قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور آمده است که دولت تا مبلغ دویست و شصت هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی (ریالی- ارزی) منتشر و منابع حاصل را به ردیف شماره ۳۱۰۱۰۸ جدول شماره پنج این قانون واریز می کند.

منابع واریزی به طرح های تملک دارایی های سرمایه ای نیمه تمام و طرح های ساماندهی دانشگاه ها مندرج در پیوست شماره یک و همچنین اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استانی این قانون اختصاص می باید تا بر اساس موافقتنامه متبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور هزینه شود.

سود و هزینه های مربوط به انتشار اوراق مذکور در جدول شماره ۹ این قانون پیش بینی و قابل پرداخت است.

۹۹۳۱/۶۰۰۲

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل