کاروان رباتیک ایران به کره جنوبی می رود


تیم‌های رباتیک جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2019 عازم کشور کره جنوبی می‌شوند

کاروان رباتیک ایران به کره جنوبی می رودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ سروش صادق نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا در این باره افزود: مسابقات جهانی رباتیک فیرا امسال، برای بیست و چهارمین سال متوالی، به همت فدراسیون جهانی رباتیک فیرا، در شهر چانگوان کشور کره جنوبی برگزار می‌شود.
این مسابقات در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی و در تاریخ‌های ۲۰ تا ۲۸ مرداد برگزار می‌شود. ایران نیز در بخش دانش آموزی با ۲۷ تیم و در بخش دانشجویی ۱۱ تیم نمایندگانی از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر؛ صنعتی شریف؛ یزد؛ اصفهان؛ فنی و حرفه‌ای و همچنین مدارس سلام؛ دانش؛ علامه طباطبایی؛ خاتم؛ علامه حلی؛ مؤسسه فرهنگی و آموزشی آرمان و ابداع گران و همچنین چند مؤسسه علمی و پژوهشی دیگر، برای حضور در این رقابت‌ها داشته که به تدریج از روز جمعه ۱۸ مرداد این تیم‌ها به این شهر عزیمت خواهند کرد.
عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا افزود: برگزاری این رقابت‌ها در ایران و همچنین حضور گروه‌های موفق ایرانی در رقابت‌های بین المللی می‌توان زمینه ساز تبادل اطلاعات بین تیم ها؛ حضور تیم‌های موفق در کنار یکدیگر و شکل گیری فعالیت‌های مشترک با دانشگاه‌ها و مرکز علمی دیگر کشور‌ها باشد. این علم روز دنیا که بسیاری از صنایع مختلف را دربر می‌گیرد؛ علاوه بر توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد خودکفایی در بسیاری از صنایع؛ به نخبگان ایرانی برای راه اندازی کسب و کار‌های نوپا کمک خواهد کرد که زمینه ساز ایجاد نگرشی جدید در فعالیت‌های علمی و پژوهشی، توسعه هرچه بهتر و مطلوب‌تر کسب و کار‌های نوپا (استارت آپ) این حوزه و توسعه دانشگاه‌های نسل سوم کشور را فراهم خواهد کرد.
وی افزود: امسال در کنار برگزاری مسابقات مدرسه رباتیک بین المللی فیرا نیز برای سومین سال متوالی در روز‌های پیش از مسابقات برگزار می‌شود که کشور‌ها در یک برنامه بین المللی هماهنگ به آموختن آخرین دستاورد‌های روز دنیا می‌پردازند. کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا سعی دارد تا با همکاری مجامع بین المللی بتواند در توسعه این دانش در کشور و افزایش مهارت علاقه‌مندان به این حوزه گام بردارد.
وی افزود: نگاه ویژه کشور‌های منطقه به این علم و همچنین راه اندازی وزارتخانه هوش مصنوعی در برخی از کشور‌های همسایه؛ نشان دهنده اهمیت این حوزه در صنعت و توسعه کشور‌ها بوده و سیاست گذاران را ملزم می‌کند که برنامه ریزی؛ جهت دهی و سرمایه گذاری درستی در این بخش انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا