اطلاع رسانی ایرنا در حوزه منابع طبیعی قابل تقدیر است


اطلاع رسانی ایرنا در حوزه منابع طبیعی قابل تقدیر است

سنندج - ایرنا - خبرگزاری ایرنا نقش پررنگی در اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای حوزه منابع طبیعی کردستان دارد که این اقدام این رسانه ملی و بزرگ قابل تقدیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز سنندج اظهار داشت: رسانه بازوی توانمندی برای حفاظت از عرصه های طبیعی است که باید به نقش خود با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه هدف توجه بیشتری داشته باشد.

سعدی نقشبندی با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا، عملکرد مطلوبی در انعکاس اخبار این حوزه داشته است، افزود: همه آحاد مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی مسئول هستند و از رسالت‌های رسانه فرهنگ‌سازی مناسب برای حفاظت از این منابع خدادادی است.

وی تاکید کرد: همه مسئولان اجرایی کشور بر حفظ و حراست از منابع طبیعی تاکید دارند، چرا که آب، خاک، جنگل و مرتع از ثروت‌های ملی و میراثی برای آیندگان است لذا باید با همه توان از این منا بع حفاظت و نگهد اری کنیم.

اطلاع رسانی ایرنا در حوزه منابع طبیعی قابل تقدیر است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان به برخی چالش های موجود در حوزه‌ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: از جمله چالش‌های موجود در این حوزه کمبود منابع اعتباری و تجهیزات و امکانات است که با توجه به وسعت عرصه های طبیعی استان، می طلبد این امکانات بیشتر شود.

نقشبندی به اهمیت منابع طبیعی در تلطیف هوا، تامین اکسیژن جلوگیری از فرسایش خاک اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد باور در زمینه اهمیت منابع طبیعی الزامی است و رسانه با راهکار، بررسی و آگاهی بخشی در این باره می توانند، منابع طبیعی را یاری دهد.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به فرهنگی عمومی تبدیل شود اشاره کرد و افزود: حرکت در مسیر نابودی جنگل‌ها و مراتع، سلامت نسل‌های آینده را هم به مخاطره می اندازد.

نقشبندیادامه داد: منابع طبیعی بستر توسعه پایدار در جامعه است و تنها ۲۰ درصد از کارکرد منابع طبیعی اقتصادی محسوب می شود و ۸۰ درصد باقی در زمینه های دیگری از جمله تامین اکسیژن و تلطیف هوا و جلوگیری از فرسایش خاک کاربرد دارد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد، جنگل های این استان که جزو جنگل های زاگرس شمالی به حساب می آیند، در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

جنگل های این استان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کردستان ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از شهروندان خواسته است گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ گزارش دهند.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403