بوستان‌های جنگلی تهران امسال 25 بار آتش گرفتند


بوستان‌های جنگلی تهران امسال 25 بار آتش گرفتند

تهران- ایرنا- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تهران گفت: از ابتدای خرداد تاکنون 25 مورد حادثه آتش‌سوزی در بوستان‌های جنگلی پایتخت و اراضی مرتعی این شهرستان پایتخت به وقوع پیوسته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، رضا آقایی اظهارداشت: این آتش سوزی ها با کمک و همکاری نیروهای امدادی و دستگاه های اجرایی اطفا و مهار شده است.

وی افزود: در سال جاری به دنبال بارندگی‌ها شاهد رشد و پوشش مناسب گیاهان بوده ایم.

آقایی ادامه داد: بسیاری از اراضی جنگل‌کاری شده که در حال حاضر به شکل بوستان‌های جنگلی خودنمایی می‌کنند همچون چیتگر، سرخه‌حصار، لویزان، تلو، سوهانک و... طی سال های گذشته و با زحمات و هزینه های بسیار توسط منابع طبیعی استان تهران ایجاد شده است که علاوه بر فضای تفریح و آسایش مردم، نقش بسیار مهمی به عنوان ریه های تنفسی شهر تهران نیز ایفا می‌کنند.

سرپرست منابع طبیعی شهرستان تهران از عموم مردم و گردشگران خواست هنگام حضور در بوستان‌های جنگلی و اراضی مرتعی اصول حفاظتی را رعایت و از روشن کردن آتش، رهاسازی ته سیگار و بطری شیشه جداً خودداری کنند.

به گفته وی شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخریب و آتش سوزی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

تهرام/۷۲۴۳/ ۱۰۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک