رکورد 65 بازی بدون دریبل خوردنِ «فن‌دایک» شکسته شد


رکورد 65 بازی بدون دریبل خوردنِ «فن‌دایک» شکسته شد

تهران- ایرنا- مدافع هلندی باشگاه لیورپول که در تمام فصل گذشته هرگز دریبل نخورده بود سرانجام شب گذشته در ورزشگاه ومبلی در برابر «گابریل ژسوس» تسلیم شد تا رکورد 65 بازی بدون دریبل خوردن وی شکسته شود.

جام خیریه انگلیس (سوپر جام) شب گذشته شاهد اتفاقی بود که در فصل پیش لیگ برتر جزیره هرگز رخ نداده بود.

زمانی که مهاجم تیم منچسترسیتی، «ویرجیل فن دایک» را دریبل کرد اولین باری بود که مدافع تیم ملی هلند در چنین نبردی مغلوب می‌شد؛ فن دایک آخرین بار در مارس ۲۰۱۸ یعنی ۶۵ بازی قبل توسط «میکل مارینو» بازیکن تیم نیوکاسل مغلوب شده بود.

زنجیره ۶۵ بازی بدون دریبل خوردن توسط مهاجمان تیم‌های حریف، اوخر فصل گذشته به شکلی ناخوشایند شهرت یافت به طوری که مهاجمان سرتاسر اروپا امیدوار بودند در تقابل با فن دایک در بازی باشگاهی یا ملی، رکورد تحقیرکننده‌ای که وی برای مهاجمان به‌جا گذاشته بود را بشکنند.

اما در سوی دیگر میدان بازی افتتاحیه فصل جدید لیگ برتر جزیره، بازیکن اسبق تیم سلتیک پایه‌گذار گل قرمزهای آنفیلد بود؛ در واقع پاس گل وی به «جوئل متیپ» موجب خنثی شدن گل زودهنگام «رحیم استرلینگ» شد.

گل استرلینگ نخستین گل مرد انگلیسی در ۱۱ تقابل وی با تیم اسبق خود بود؛ استرلینگ در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت اتحاد را با آنفیلد عوض کند؛ علاوه بر این، گل شب گذشته وی ششمین گلش در ۴ بازی اخیر چه در عرصه ملی و چه در حوزه باشگاهی بود.

بازی شب گذشته در نهایت با پیروزی ۵ بر ۴ سیتی در ضربات پنالتی و فتح اولین جام فصل جدید توسط شاگردان «پپ گواردیولا» به اتمام رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها