مدیر عامل مترو تهران گفت: با ایجاد تعامل موثر صنعت ریلی و دانشگاه می‌توان صادر کننده قطعات در صنعت مترو باشیم.

به گزارش خبرگزاری موج، علی امام ، مدیر عامل مترو تهران درخصوص ضرورت ارتباط دانشگاه، صنعت و بازار، اظهار کرد: ارتباط نزدیک این مجموعه‌ها، نقش غیرقابل انکاری در توسعه و بهینه سازی صنعت ریلی در حوزه مترو دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید در راستای رفع نیازهای صنعت، آموزش و پژوهش گام بردارد، افزود: ارتقای کیفی صنعت مترو در گرو ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان است به همین دلیل در اولویت‌های کاری خود در شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) بر این امر تأکید ویژه‌ای داریم.

امام با بیان این مطلب که دانش فنی در صنعت مترو تهران مطابق با استانداردهای بین المللی است، تصریح کرد: تلاش داریم تا با افزایش ارتباط بین متروی تهران ودانشگاه، ضمن آشنایی اساتید و دانشجویان با تکنولوژی های نوین به‌کار رفته در صنعت مترو اقدمات صنعتگران مترو تهران نیز به آنان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری بسیار مؤثر است، گفت: در راستای بومی سازی و ساخت تجهیزات مورد نیاز ایستگاه‌های مترو و تجهیزات تعمیرگاهی ناوگان، مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی در سال 97 تفاهم نامه‌ای بین شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و جهاد دانشگاهی منعقد شد تا از همه ظرفیت‌های ارزنده موجود در این نهاد دانش بنیان استفاده لازم به عمل آید.

مدیر عامل مترو تهران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مناسبی در کشور برای تحقق بومی سازی صنعت مترو وجود دارد، گفت: با ایجاد تعامل مؤثر صنعت ریلی و دانشگاه می‌توان صادر کننده قطعات در صنعت مترو باشیم.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تعاملات خود در زمینه‌های مختلف را با دانشگاه افزایش خواهیم داد تا بتوانیم با اتکا به توان داخلی و ظرفیت علمی و تخصصی کشور، ظرفیت جا به‌جایی بیش از 2 میلیون سفر در روز را در گام نخست و در آینده نه چندان دور به 5 میلیون مسافر افزایش دهیم.

امام با اشاره به تسریع در روند بومی سازی ، تصریح کرد: لازم است در راستای ارتقای سطح علمی نیروهای فنی، متخصص و گسترش صنعت مترو در بخش دانش تجهیراتی، همکاری‌های چند جانبه بین شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با دانشگاه و شرکت‌های داخلی با توان بالای مهندسی برقرار شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه باید بیش از پیش در صنعت مترو به دانش فنی روز دنیا مجهز شویم، گفت: همکاری متقابل در زمینه ساخت سیستم رانش واگن(موتور قطار)، کمک به انتقال دانش فنی تجهیزات، طراحی و ساخت سیستم‌های کنترلی واگن و پست‌های برق، بخشی از اهداف ما در افزایش تعامل با دانشگاه به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با تأکید بر دانش بنیان شدن فرآیندهای تحقیق و توسعه قطعات مترو،گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید در عرصه صنعت مترو بیش از پیش فعال شوند.

وی افزود: امیدواریم که با کمک دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان، شاهد ساخت حداکثری تجهیزات واگن‌های مترویی در داخل کشور باشیم.