طرز تهیه همبرگر مرغ و قارچ و فوت و فن های پخت حرفه ای این برگر خوشمزه


برای طرز تهیه همبرگر مرغ و قارچ (برگر مرغ) به شکل خانگی با استفاده از مقداری گوشت مرغ چرخ کرده و ادویه های دلخواه می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی در منزل آماده کنید و به عنوان ساندویج میل کرده، یا اینکه به صورت کتلت مرغ و قارچ در کنار برنج سرو نمایید. فسفود چیکن برگر که در این مطلب قصد آموزش آن را داریم، یک غذاب رژیمی پر طرفدار و عالی برای...

برای طرز تهیه همبرگر مرغ و قارچ (برگر مرغ) به شکل خانگی با استفاده از مقداری گوشت مرغ چرخ کرده و ادویه های دلخواه می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی در منزل آماده کنید و به عنوان ساندویج میل کرده، یا اینکه به صورت کتلت مرغ و قارچ در کنار برنج سرو نمایید.

فسفود چیکن برگر که در این مطلب قصد آموزش آن را داریم، یک غذاب رژیمی پر طرفدار و عالی برای افرادی است که تمایلی به مصرف گوشت قرمز نداشته و یا از خوردن آن منع شده اند. ضمن اینکه پیشنهاد می کنیم، در صورت تمایل، در کنار یادگیری برگر مرغ و قارچ آموزش داده شده در اینجا، از طرز تهیه قارچ برگر، پیتزا آلفردو و هات داگ ارائه شده در مطالب قبلی دیدن نمایید.

طرز تهیه همبرگر مرغ و قارچ و فوت و فن های پخت حرفه ای این برگر خوشمزه
طرز تهیه همبرگر مرغ و قارچ و فوت و فن های پخت حرفه ای این برگر خوشمزه

طرز تهیه همبرگر مرغ و قارچ و فوت و فن های پخت حرفه ای این برگر خوشمزه

مواد لازم

آرد سوخاری/ نصف لیوان روغن سبزیجات/ ۴ قاشق غذا خوری فلفل پوبلانو/ یک عدد آویشن/ یک قاشق غذا خوری پیاز سفید بزرگ/ ۲ عدد سینه مرغ/ ۷۵۰ گرم ران مرغ/ یک عدد ورق پنیر گودا/ ۴ عدد قارچ/ نیم کیلو سیر/ ۲ حبه کره/ ۲ قاشق چای خوری نان برگر گندمی کامل/ ۴ عدد نمک و فلفل/ به مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر مرغ و قارچ و فوت و فن های پخت حرفه ای این برگر خوشمزه

طرز تهیه همبرگر مرغ و قارچ به روش خانگی

برای تهیه همبرگر مرغ و قارچ، در ابتدا قارچ ها را تمیز کرده و خرد کنید و سپس درون تابه بدون روغن تفت دهید تا زمانی که آب آن کاملا تبخیر شود، سپس زیر تابه را خاموش کرده و بگذارید تا قارچ ها خنک شوند.

سینه و ران مرغ را فیله کرده و به صورت مکعبی خرد نمایید، سپس قارچ های خنک شده را به مرغ اضافه کنید.

حال پیاز های ورقه ورقه شده را به همراه دو حبه سیر به مواد قبلی اضافه کنید و سپس همه مواد را با هم چرخ کنید یا آن را در غذا ساز ریخته و کاملا پوره کنید. سپس آویشن و نمک و فلفل، زردچوبه و نصف لیوان آرد سوخاری را اضافه کنید و همه مواد را به خوبی ورز دهید تا به خورد هم بروند، سپس یک مشت از مواد را برداشته و در داخل یک پلاستیک فریز صاف و یکدست کرده تا به شکل یک دایره پهن و بدون ترک در آید. (به طور مرتب با دست ترک ها را بگیرید.)

اکنون برگر آماده شده و می توانید برای سرخ کردن آن، داخل یک تابه نچسب مقداری روغن بریزید و بگذارید بر روی حرارت کمی داغ شود، سپس برگر را در داخل تابه قرار داده و دو طرف آن را سرخ کنید، حررات زیر آن را کم کنید تا به خوبی پخته و مغز پخت شود.

در صورت تمایل می توانید در این مرحله از طرز تهیه همبرگر مرغ و قارچ ، یک پنیر گودا یا پنیر پیتزا ورقه ای را روی برگر ها قرار دهید، سپس درب تابه را به مدت ۲۰ دقیقه ببندید تا پنیر آب شود. اکنون می توانید همبرگر آماده شده را لای نان گذاشته و به همراه گوجه فرنگی، خیارشور، پیاز، جعفری و سس میل نمایید.

طرز تهیه همبرگر مرغ و قارچ و فوت و فن های پخت حرفه ای این برگر خوشمزه

ذکر چند نکته در تهیه همبرگر مرغ و قارچ

توجه داشته باشید برای تهیه این نوع فست فود، حتما از ران استفاده شود، در غیر این صورت برگر سفت خواهد شد. در صورتی که فقط گوشت سینه موجود بود، حتما باید ۵۰ گرم کره نرم شده را با مواد مخلوط کنید تا از سفتی آن گرفته شود.

شما عزیزان می توانید از قبل مواد همبرگر را آماده کنید، در یخچال نگهدری کرده و روز بعد سرخ کنید.

همبرگر مرغ و قارچ یک غذای پر طرفدار است که استفاده از ادویه های مختلف و ترکیبات دیگری مثل پنیر گودا و یا پنیر ورقه ای بستگی به ذائقه شما دارد.

اگر مایل بودید، می توانید نان همبرگر را از قبل گرم کنید، برای این منظور نان را به مدت ۵ دقیقه درون فر با دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد قرار داده و یا اینکه به مدت یک دقیقه در ماهی تابه گرم کنید تا حالت ترد پیدا کند.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...