آمریکا با تحریم «ظریف» قصد محدودکردن توسعه سیاسی ایران را دارد


آمریکا با تحریم «ظریف» قصد محدودکردن توسعه سیاسی ایران را دارد

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس با تأکید بر اینکه تنوع در نگاه، به معنای اختلاف نیست، گفت: دشمنان از وحدت ملت ایران می ترسند بنابراین تحریم های ظالمانه آنها نباید منجر به اختلاف درونی ما شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام احد آزادیخواه دوشنبه ۱۴ مردادماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه حفظ وحدت شرط موفقیت کشور است، گفت: امام خمینی(ره) بر این موضوع تأکید داشتند و ادبیات رهبری نیز همواره نویدبخش وفاق در بین سلایق مختلف سیاسی بوده است.

وی بر ضرورت حفظ وحدت و وفاق ملی تأکید کرد و ادامه داد: تحریم وزیر امور خارجه ایران از سوی آمریکا، غیرقانونی است چراکه تحریم شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف باید با دلایل و انگیزه منطقی و قانونی صورت گرفته و مرجع آنها مشخص باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس ضمن محکوم کردن این اقدام اخیر آمریکا، گفت: آمریکا با تحریم دکتر ظریف قصد محدودکردن توسعه سیاسی ما را در منطقه دارد اما معتقدیم با این اقدام، ایران قدرتمندتر شده و رشد بیشتری پیدا می کند.

وی با بیان اینکه حتما سال آینده وابستگی سالیانه بودجه کشور به نفت کاهش می یابد، افزود: راهکارهای اصلی برای عملیاتی شدن این کار در حال پیگیری و اجراست.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با اشاره به اینکه ما باید از منفذها و راه های مختلفی این مهم را محقق سازیم، ادامه داد: در این راستا رونق صادرات و صنعت گردشگری برای ما در اولویت است.

وی اظهار کرد: امروز عراق، سوریه، پاکستان و سایر کشورهای همسایه بهترین بازار برای خریداری کردن و صادرات کالاها و اقلام مختلف ایرانی هستند، از سوی دیگر باید پتروشیمی ها را در داخل کشور فعال کنیم.

آزادیخواه درباره مشکلات عدیده حوزه کاغذ و زمین گیر شدن و تعطیلی بسیاری از نشریات کشوری، گفت: موضوع کاغذ، یکی از معضلات اساسی کشور است و در ۷ تعرفه گمرگی که در این حوزه وجود دارد، رانت داشتیم و متأسفانه در بحث کاغذ توسط افراد متخلف بسیاری سوءاستفاده شد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه قبل از آن که کاغذ یک کالای فرهنگی باشد، یک کالای تجاری است و موضوع تأمین و توزیع کاغذ مورد نیاز جامعه در ابتدای امر به وزارت صنعت، معدن و تجارت برمی گردد، ادامه داد: سیاست فعلی کشور این است که به جای واردات کاغذ، به سمت تولید کاغذ برویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اختصاص ۱۴ میلیار دلار در قانون بودجه سال ۹۸ برای تأمین کالاهای ضروری مردم اشاره کرد و گفت: در این رابطه توصیه و پیشنهاد بنده این است که دولت این مبلغ را در قالب کالابرگ و کوپن برای خریداری کردن مایحتاج مورد نیاز مردم در اختیار آنان قرار دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه برای حمایت از خبرنگاران و رسانه ها طرح و لایحه "نظام جامع رسانه" را تهیه و تدوین کردیم، گفت: در این طرح تمام زوایای مربوط به حوزه کاری رسانه ها دیده شده است.

آزادیخواه با بیان اینکه در حال حاضر لایحه نظام جامع رسانه در دستور کار مجلس قرار دارد، اظهار کرد: اگر این لایحه به تصویب برسد بسیاری از مشکلات این حوزه رفع شده و خبرنگاران و رسانه ها، هویت صنفی مشخص پیدا می کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه همواره تأکید داشتم باید از ظرفیت بالای اوقاف ملایر برای رشد و توسعه شهرستان بهره برد، گفت: در روزهای گذشته ۳ نفر از مقامات ارشد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با دعوت بنده به ملایر سفر کردند که این سفر برکات فراوانی برای شهرستان به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر دستورات لازم برای استفاده از ظرفیت سازمان اوقاف کشور برای احداث پست برق در شهرک ولی عصر صادر شد، همچنین سازمان اوقاف برای احداث یک واحد درمانی تخصصی در ملایر با رقم اعتباری مشخص اعلام آمادگی کرد.

آزادیخواه با بیان اینکه برای واحدهای تولیدی و تجاری واقع در بلوار ۳۲ متری شهید مطهری ملایر در زمینه اجاره بها و کاربری اوقافی مصوباتی داشتیم، گفت: مقرر شد در زمینه های تخفیف، تقسیط و تبدیل خدمات خوبی به مالکین و مستأجران ارائه شود.

وی بیان کرد: همچنین سازمان اوقاف کشور در راستای رفع کمبود خوابگاه های دانشجویی در ملایر، مشارکت با سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه صنایع تبدیلی و مبل منبت، اعلام آمادگی کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با تأکید بر اینکه در انتصاب ها، محور کار انتخاب مدیران باید تعهد و تخصص باشد و نباید مسائل سیاسی و سیاست زدگی را دخالت دهیم، گفت: انتخاب هایی که بر اساس مسائل و منافع سیاسی باشد، ضربه زننده است.

وی با تأکید بر اینکه اجازه نمی دهیم مدیران خوب و قوی ملایر را به بهانه های سیاسی جابجا کنند، گفت: بومی گرایی مدیران اجرایی برای ما در اولویت بوده و گام بعدی برای ما اسکان مدیران غیربومی در شهرستان است، به گونه ای از اتلاف وقت شان در مسیر رفت و آمد به ملایر، جلوگیری شده و تمام هم و غم خود را صرف خدمات رسانی به مردم کنند.

آزادیخواه در ادامه به اقدامات خوب انجام شده در حوزه راه های ملایر اشاره و اظهارکرد: فاز اول مسیر سامن- بروجرد به طول ۷ کیلومتر به زیر بار ترافیک رفته و به پروژه چهارخطه شدن محور آورزمان- ملایر نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه عملیات زیرسازی این پروژه آغاز شده و پیش بینی می کنیم طی ۲ سال آینده اتفاقات خوبی در این مسیر رخ دهد، گفت: مهمترین پروژه ما در حوزه راه ها، اتصال راه آهن ملایر- همدان است که سبب رونق اقتصادی و گردشگری و زمینه ساز توسعه شهرستان می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس