حضور کشورهای برگزیده از آسیا، آمریکا و آفریقا در رشته غواصی عمق در کیش


حضور کشورهای برگزیده از آسیا، آمریکا و آفریقا در رشته غواصی عمق در کیش

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تیم‌های حاضر در مسابقات نظامی 2019 روسیه در رشته غواصی عمق در جزیره کیش گفت: کشورهای برگزیده از سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکا شامل ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا در این رقابت ها حضور دارند و کشورهای آذربایجان، اندونزی و پاکستان نیز به عنوان ناظر شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری مسابقات نظامی بین المللی 2019 روسیه در رشته غواصی عمق به میزبانی نیروی دریایی ارتش در جزیره کیش، گفت: مسابقات نظامیان جهان با ابتکار کشور روسیه از حدود 11 سال پیش تا کنون، هر ساله در 17 رشته برگزار می شود.

‌فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از سه سال پیش به این مسابقات ملحق شدند. از بدو الحاق نیروهای مسلح به این رقابت‌ها، نیروی دریایی ارتش نیز حضور پیوسته داشته است.

وی با اشاره به میزبانی نیروی دریایی ارتش در رشته غواصی عمق در سال 1397، یادآور شد: در دومین سال حضورمان در رشته غواصی عمق در بندر نوشهر میزبان بودیم که تیم نیروی دریایی ارتش با اختلاف مقام قهرمانی را به ارمغان آورد.

امیر دریادار خانزادی به دلایل انتخاب جزیره کیش برای این دوره از رقابت‌ها اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه وضعیت آب در بندر نوشهر شفاف نبود، جزیره کیش به دلیل وجود آب‌های شفاف و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوب انتخاب شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز افتتاحیه این مسابقات در جزیره کیش برگزار می‌شود و از فردا تیم‌ها به رقابت با همدیگر می‌پردازند.

وی به افزایش تعداد تیم های نیروی دریایی ارتش در رشته‌های مختلف اشاره کرد و گفت: علاوه بر رشته جام دریا و غواصی عمق که از سال‌های گذشته در مسابقات نظامی حضور داشتیم، امسال ‌نیروی دریایی در دو رشته دربی دریا و اربابان سلاح ‌نیز در مسابقات نظامی روسیه حضور دارد.

امیر دریادار خانزادی اضافه کرد: مسابقات جام دریا در کشور آذربایجان برگزار می‌شود. دو فروند ناو موشک انداز نیروی دریایی ارتش طی هفته گذشته به روسیه اعزام شدند که در کشور روسیه برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این رقابت ها به طور رسمی آغاز شده است، افزود:‌ رشته غواصی عمق نیز آغاز شده است.‌ کشورهای دیگری از جمله هند و چین نیز در برخی رشته‌های هوایی و زمینی میزبان این مسابقات هستند.

وی با اشاره به تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها گفت: کشورهایی برگزیده از سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکا که شامل 10 تیم می شوند، در این رقابت‌ها حضور دارند. ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا در این رقابت ها حضور دارند و کشورهای آذربایجان، اندونزی و پاکستان نیز به عنوان ناظر شرکت کردند و احتمالا سال آینده در مسابقات حاضر می شوند.

امیر دریادار خانزادی یادآور شد: جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز برای نظارت بر این مسابقات در جزیره کیش حضور دارد که این موضوع نشان دهنده اهمیت این مسابقات برای مجموعه نظامیان و کشور روسیه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره تاسیس دبیرخانه دائمی این رقابت‌ها در جزیره کیش گفت: قطعا برای برگزاری دوره‌های بعد پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است، ‌البته یک مجموعه دیگر به نام پنج‌گانه دریایی را هم مدنظر داریم که به‌دنبال اجرای آن هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس