احتمال توقیف ساخت پراید از سال آینده!


احتمال توقیف ساخت پراید از سال آینده!

رئیس پلیس راهور ناجا با ابراز تاسف از کم بودن ایمنی خودروهای ساخت داخل گفت: به احتمال قوی عملیات ساخت پراید از سال آینده متوقف شود.

احتمال توقیف ساخت پراید از سال آینده!سردار سید کمال هادیان‌فر در گفت‌وگوی اختصاصی با فانوس ضمن تبریک پیشاپیش روز خبرنگار اظهار داشت: از سال ۸۵ تا سال ۹۶ توانستیم آمار کشته‌های جاده‌ای را از ۲۷ هزار نفر کاهش بدهیم ولی این روند در سال‌های ۹۶ و ۹۷ متوقف شد.

وی افزود: از سال ۸۵ به بعد با توجه به روند افزایشی قیمت بنزین شاهد واردات خودردهای خارجی به کشور بودیم که این دو مورد نقش مهمی در کاهش تلفات جاده‌ای داشتند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه از سال ۸۵ به بعد قیمت جریمه‌های رانندگی افزایش یافت، تصریح کرد: خود بالا بردن قیمت جریمه‌ها به گونه‌ای بازدارنده بود.

وی در ادامه به علل متوقف شدن روند کاهشی تلفات جاده‌ای از سال ۹۶ به بعد پرداخت و تشریح کرد: متاسفانه به مرور زمان برخی از متغیرهای تاثیرگذار کمرنگ شدن و نقش بازدارندگی خود را از دست دادند که می‌توان به عادی شدن قیمت بنزین و توقف واردات خودروهای خارجی اشاره کرد.

این مسئول با ابراز تاسف از کم بودن ایمنی برخی از خودروهای داخلی گفت: جلسات متعددی با وزیر صمت در راستای توقیف عملیات ساخت برخی از خودروهای داخلی برگزار شده که امیدواریم از سال آینده عملیات ساخت خودروی پراید متوقف شود.

ترمیم نقاط حادثه‌خیز
سردار هادیان‌فر با بیان اینکه کم بودن ایمنی خودروها یکی از عوامل اصلی تلفات جاده‌ای است، گفت: به همان‌قدر کم بودن ایمنی برخی جاده‌ها موثر است. امروز ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه در جاده‌های کشور وجود دارد که باید هرچه سریعتر این نقاط ترمیم شود.

توسعه دوربین‌های جاده‌ای
رئیس پلیس راهور ناجا به توسعه دوربین‌های جاده‌ای تاکید کرد و گفت: امروزه ۲ هزار دوربین جاده‌ای در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد از این تعداد معیوب است و باید نسبت به تعمیر این دوربین‌ها اقدام شود.

وی در پایان در خصوص عدم پلاک‌گذاری خودروی پراید اشاره کرد و گفت: گزارشان خود را به وزیر صمت ارسال کردیم و اعلام کردیم در تولید پراید در سال ۹۹ باید بازنگری شود و در صورت امکان متوقف شود.

خبرنگار: فرید حائری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟