درباره عملکرد منتخبین مردم در فراکسیون امید اطلاع‌رسانی شود


درباره عملکرد منتخبین مردم در فراکسیون امید اطلاع‌رسانی شود

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی شبانگاهی خود به ارائه اخبار منتشر شده طی امروز می پردازد:

تحریم ظریف بعد از رد دعوت ترامپ برای گفت‌وگوی حضوری

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی پیرامون شکست «راهبرد فشار حداکثری» امریکا علیه ایران نوشت: ترامپ با خروج از برجام و اتخاذ راهبرد فشار حداکثری علیه ایران، تلاش کرد با تحقیر رقبای داخلی خود و جامعه بین المللی به همگان اثبات کند که او فردی متفاوت بوده و با پیگیری روشهای ابتکاری خود ،راهبرد فشار حداکثری با تمرکز بر تضعیف پایه های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران یعنی رهبری،مردم، سپاه ودستگاه دیپلماسی طراحی گردید و ابزار تحریم به عنوان کم هزینه ترین اقدام برای ضربه زدن به مبانی اقتدار ایران مورد بهره برداری قرار گرفت،واکنش سرد و مقابله جویانه مردم و تثبیت روزافزون شرایط اقتصادی کشور، افزایش تحرک موثر منطقه ای و بین المللی و مواضع قاطع و غیر قابل خدشه رهبر معظم انقلاب، ضمن مآیوس سازی ترامپ از مسیر آغاز شده، فشارهای داخلی رقبا و جامعه بین الملل را بر وی به صورت بی سابقه ای افزایش داد،تحریم وزیر محترم امورخارجه ایران پس از مخالفت با پیشنهاد ترامپ برای گفتگوی حضوری با ایشان، نشان داد که قطار «فشار حداکثری» در «ایستگاه ناکامی» متوقف شده و سرنشینان آن چاره ای جز تغییر ریل به سمت اجرای تعهدات و احترام به حقوق قانونی جمهوری اسلامی ایران ندارند، دیپلماسی فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران تحریم پذیر نیست و ترامپ و هیچیک از همپیمانان او نمی توانند مانع انعکاس صدای رسا و حقانیت ایران به جهانیان شوند.

درباره عملکرد منتخبین مردم در فراکسیون امید اطلاع‌رسانی شود

آمریکایی ها مستاصل شده اند

سردار محمداسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) در واکنش به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان توسط آمریکا گفت: آمریکایی ها مستاصل شده اند. آنها نمی دانند که چه تصمیمی بگیرند. پمپئو یا ترامپ یک روز می گویند خواهان مذاکره هستند و یا مایلند به تهران بیایند اما می بینیم که روز بعد کسی که با آمریکا مذاکره کرده و رئیس دیپلماسی کشور است را تحریم می کنند. این اتفاقات نشان دهنده گیج بودن مسئولین سیاسی آمریکا و کسانی است که همراه آمریکا هستند. اینجاست که باید بگوییم آمریکایی ها مستاصل شده اند و نیز تصمیماتی می گیرند که در نهایت به ضرر خودشان تمام می شود.کوثری در پاسخ به اینکه برخی معتقدند ظریف قبل از تحریم شدن توسط آمریکا، توسط تخریب های برخی نیروهای داخلی تحریم شده است گفت: من این را قبول ندارم. من در مجلس با ایشان زیاد بحث می کردم؛ مسائل باید بیان شوند و باید واقعیت و حقیقت را بگوییم. مطالبی که درباره ظریف بیان شده است به قبل برمی گردد و ایشان باید نقد می شد.

درباره عملکرد منتخبین مردم در فراکسیون امید اطلاع‌رسانی شود

پاسخ ربیعی به منتقدان حذف چهار صفر از پول ملی

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروزدرباره حذف چهار صفر از پول ملی گفت: این طرح، همواره موافق و مخالف داشته و در دولت های قبل هم این ایده مطرح بوده است؛ آقای همتی فردا یک نشست خبری در این باره دارد. بحث ما انطباق با واقعیت های جامعه است، اگر به املاکی ها بروید یک تومان آنها چیز دیگری است، اما واقعیت آن است که در جامعه کسی «ریال» را بکار نمی برد، آسانی در بیان و نوشتن پول ملی، صرفه جویی در هزینه چاپ پول در دراز مدت است، کاهش ذخیره ارزهای خارجی از کمک های این طرح است.البته اگر ملاحظاتی نباشد، آثار منفی خواهد داشت و ربطی به کاهش و افزایش تورم ندارد.

درباره عملکرد منتخبین مردم در فراکسیون امید اطلاع‌رسانی شود

تحریم ظریف موقتی است

حشمت‎الله فلاحت پیشه، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره تحریم محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان توسط دولت آمریکا می‎گوید: تحریم ظریف موقتی است. این موضوع نشان دهنده استیصال آمریکایی‎ها در حوزه سیاست خارجی است.وآمریکایی‎ها وقتی معاهده مقر را امضا کردند، متعهد شدند که حتی دیپلمات‎های کشورهای دشمن خود و حتی کشورهایی که در جنگ با آمریکا هم هستند، حق آمد و شد به این کشور را داشته باشند. اما تحریم جدید آمریکا، خلاف معاهده مقر است این اتفاق نشان داد که آقای ظریف، در رأس سخنگویان علیه مواضع اقتدارگرایانه ترامپ است و او نشان داده که دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، تأثیرگذار بوده ‎است.

درباره عملکرد منتخبین مردم در فراکسیون امید اطلاع‌رسانی شود

چرا برخی برای تحریم ظریف کف می‌زنند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در واکنش به تحریم ظریف گفت: شرایط و اتفاقاتی که برای کشوری با یک انقلاب بزرگ، فرهنگ و تمدنی ریشه‌دار و اندیشه‌ای بسیار وسیع و فراگیر به وجود آمده، در طول ۴۰ سال گذشته پیروزی ها و موفقیت هایی را به همراه داشته است؛ گرچه آسیب‌ها و لطمات فراوانی هم به کشور زده است. درباره ظریف نیز تاریخ و آینده باید قضاوت کند که توانسته در چنین زمانی چه نقش موثر و عظیمی برای کشور و انقلاب داشته باشد.جوادی آملی در ادامه با ابراز تعجب از اینکه چرا عده‌ای در کشور ناآگاهی و نابخردی به خرج می‌دهند، گفت: باید معلوم شود که چگونه است آنها از طرفی تحریم برخی شخصیت‌ها را برنمی‌تابند ولی برای برخی دیگر از تحریم‌ها کف‌ می زنند؟ این ها همان‌هایی بوده که همیشه در این فضا حضور دارند و به قول جناب حافظ «خوش بود گر محک تجربه آید به میان، تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد». بنابراین ما باید تلاش کنیم افرادی که تحت عنوان غشّ در جامعه اغتشاش و نگرانی ایجاد می کنند و باعث کدورت و تیرگی برای نظام و شخصیت های انقلابی می شوند را متوجه کنیم.

درباره عملکرد منتخبین مردم در فراکسیون امید اطلاع‌رسانی شود

الهه کولایی در خصوص میزان موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات با توجه به عملکرد فراکسیون امید و دولت، اظهار کرد: در شرایط فعلی با توجه به تجربه انتخابات ۹۲، ۹۴ و ۹۶ به نظر می‌رسد که دیدگاه‌های بسیار متفاوتی در میان فعالان سیاسی و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب وجود داشته باشد که رسیدن به وحدت و اجماع در بین آنان نیازمند فرآیندی از گفت‌وگو و تبادل نظر است که در جریان قرار دارد.وی افزود: در بین احزاب اصلاح‌طلب در رابطه با شیوه مواجه شدن با انتخابات پیش رو و در نظر گرفتن امکانات و محدودیت‌های موجود در روند برآورده کردن مطالبات مردم، دیدگاه‌های متفاوت وجود دارد و هریک استدلال خاص خود را ارائه می‌دهند و به نظر می‌رسد به این سادگی قابل جمع شدن و رسیدن به یکپارچگی و وحدت نظر نباشد.عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در رابطه با عملکرد منتخبین مردم در فراکسیون امید در مجلس و شورای شهر و بیان واقعیت‌ها از سوی منتخبان مردم می‌تواند به شکل‌گیری انتخاب‌ها کمک کند.

درباره عملکرد منتخبین مردم در فراکسیون امید اطلاع‌رسانی شود

تلاش برای جلب اعتماد شورای نگهبان در جهت الکترونیکی کردن انتخابات

محمدعلی وکیلی با اشاره به نشست وزیر کشور و معاونان وی با جمعی از اصلاح طلبان گفت: در این جلسه موضوع چگونگی مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو مطرح شد و حاضرین به اقتضای موضوع دیدگاه‌های خود را بیان کردند، وزیر کشور نیز اقدامات در دستور کار این وزارتخانه در زمینه سلامت انتخابات، مشارکت بالا و آرامش جامعه را تشریح کرد وی افزود: در این جلسه بر ضرورت الکترونیکی کردن انتخابات، ضابطه مندی صلاحیت ها و تعامل حداکثری وزارت کشور با شورای نگهبان و هیئت های نظارت برای حفظ حقوق مردم تاکید شد. در همین زمینه وزارت کشور تلاش دارد اعتماد شورای نگهبان را در جهت الکترونیکی کردن انتخابات جلب کند و آموزش گسترده‌ای را برای هیئت های اجرایی پیش بینی کرده است.

درباره عملکرد منتخبین مردم در فراکسیون امید اطلاع‌رسانی شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش