دو هزار و 196 معبر رشت نامگذاری شد


دو هزار و 196 معبر رشت نامگذاری شد

رشت-ایرنا-معاون اداره کد گذاری و فناوری اداره کل پست گیلان گفت: در شش ماه گذشته دو هزار 169 معبردر شهرستان رشت نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ظهیری روز یکشنبه در جلسه آئین نامه اجرایی نظام ملی آدرس گذاری مکان محور کشور(GNAF) با موضوع بررسی معابر فاقد نام و اماکن فاقد کدپستی دو رقمی آب ساختمان در شهر و روستاهای انزلی در فرمانداری این شهر ساحلی، با اشاره به وجود ۱۶ هزار اماکن بدون پلاک در بندرانزلی افزود: ۸۳۸ معبر شامل خیابان های اصلی و فرعی و بن بست ها در بندرانزلی بدون پلاک است و فقط کدپستی دارد.

وی با اشاره به اینکه پلاک کوبی در روستاها باید با محوریت شوراهای اسلامی و دهیاران انجام شود ادامه داد: ۹۹ درصد روستاهای بندرانزلی پلاک کوبی شده و اعتبارات آن از محل خودیاری مردم به دهیاران پرداخت و پلاک و کدپستی دریافت کرده اند.

ظهیری با اشاره به اینکه اجرای پروژه سیماک(سامانه جامع برای مدیریت بهینه امور املاک) مشکلات را رفع می کند تاکید کرد: با وجود اینکه پروژه سیماک برای مدیریت بهینه امور املاک و نیز تسهیل و تسریع کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی و از پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است اما در بندرانزلی هنوز اجرایی نشده است.

وی پروژه سیماک را از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید ذکر و تصریح کرد: این پروژه با داشتن پنج هزار بانک اطلاعاتی می تواند همه خدمات ارباب رجوع را به صورت جامع در اختیار وی قرار داده تاجائیکه ارباب رجوع نیاز به کسب استعلام از همه ۲۸ دستگاه اجرایی را نداشته و از سرگردانی در ادارات رهایی می یابد.

ظهیری با بیان اینکه اطلاعات مورد نیاز باید از منبع نقشه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی برداشت شده باشد گفت: در کمسیون نامگذاری معابر اداره کل پست از اعضای فعال آن است اما نهادهای دیگر وظیفه نامگذاری را برعهده داشته و شناسایی مکان ها و معابر بر عهده پست و شهرداری شهرستان هاست.

به گزارش ایرنا ، سیماک یک زیرساخت نرم‌افزاری دانش‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و نیز تسهیل و تسریع کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است که در تیرماه سال ۹۵ به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده و در اردیبهشت ۹۶ به عنوان پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده است.

اجرای این پروژه در سطح کشور برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته و این وزارتخانه نیز در زیرمجموعه خود، اجرای آن را به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران محول کرده است.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق