راهیابی 57 مقاله به مرحله داوری جشنواره ملی شمس و مولانا


راهیابی 57 مقاله به مرحله داوری جشنواره ملی شمس و مولانا

گروه فرهنگی - معاون استاندار و فرماندار ویژه خوی گفت: تاکنون برای جشنواره ملی و همایش بین‌المللی شمس و مولانا 200 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و 57 مقاله از طریق سایت به مرحله داوری راه پیدا کرده و 9 مقاله از پژوهش‌گران خارجی به دبیرخانه ارسال شده است.

راهیابی 57 مقاله به مرحله داوری جشنواره ملی شمس و مولانا

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سیدمحمد عابدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه خوی، عصر امروز، ۱۳ مردادماه، در نشست خبری جشنواره ملی و همایش بین‌المللی شمس و مولانا، با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره اظهار کرد: امسال به‌دلیل تقارن روز شمس و مولانا با ایام محرم در دو زمان معین این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره شمس و مولانا از ۲۴ مردادماه سال جاری آغاز و در ۲۸ مردادماه آیین اختتامیه آن با حضور مسئولین استانی و برخی از مسئولین کشوری برگزار خواهد شد و بخش نخست جشنواره که بخش شعر بوده در روزهای ۲۴ و ۲۵ مردادماه در مجتمع فرهنگی - هنری ارشاد و از ۲۶ تا ۲۸ مرداد جشنواره تایپوگرافی در ساختمان قدیم فرمانداری خوی اجرا می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خوی ادامه داد: جشنواره ملی و همایش بین‌المللی شمس و مولانا در روزهای ۷ و ۸ مهرما‌ه مصادف با ایام محرم در سالن اجتماعات فرمانداری خوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به راه‌یافتگان مرحله نهایی نخستین بخش موسیقی تصریح کرد: در مرحله نهایی ۱۲ گروه موسیقی از استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، زاهدان، اصفهان ، گلستان، کرمان و البرز به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند و تعداد آثار منتخب شعر ۱۴ نفر از استان‌های اصفهان، تهران، ایلام، آذربایجان‌شرقی و غربی، کردستان، سمنان، اراک، فارس،خراسان رضوی، قم وچند شهر دیگر بوده و ۶۵ اثر در بخش تایپوگرافی ارسال شده است که از این تعداد ۲۵ اثر به این مرحله راه یافته‌اند.

عابدی یادآور شد: تاکنون برای همایش علمی شمس و مولانا ۲۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و ۵۷ مقاله از طریق سایت به مرحله داوری راه پیدا کرده و ۹ مقاله از پژوهش‌گران خارجی به دبیرخانه ارسال شده است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)