12 سال زندان برای مخالفت با ناتو و به اشتراک گذاشتن افکار مشابه روس‌ها


12 سال زندان برای مخالفت با ناتو و به اشتراک گذاشتن افکار مشابه روس‌ها

طرحی از طرف دولت دانمارک وارد پارلمان این کشور شده که 12 سال زندان را برای به اشتراک گذاشتن افکار مشابه روس‌ها و انتقاد از ناتو در پی دارد.

به گزارش جام نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی" بالکان پست" مجموعه جدیدی از قوانین توسط "دولت لیبرال" حاکم بر دانمارک، تصویب شده و به مجلس ارائه خواهد شد.

این مجموعه قوانین برای خنثی کردن تأثیرات سرویس های اطلاعاتی خارجی که عمدتا شامل روسیه می‌شود، اختصاص یافته‌است و نقض آنها می تواند تا 12 سال زندان را در پی داشته باشد.

قوانین پیشنهادی شامل غیرقانونی بودن اشتراک گذاشتن نظرات، مقالات خبری یا هر چیز موثر بر افکار عمومی با موضوع «مخالفت با ناتو» و «موافقت با افکار روس‌ها» می‌شود.

12 سال زندان برای مخالفت با ناتو و به اشتراک گذاشتن افکار مشابه روس‌ها

بالکان پست در ادامه اضافه کرد: به عنوان مثال رسانه های روسی انتقاد از سیاست های اجتماعی دانمارک را آغاز کردند، اگر نظرهای مشابهی را که توسط رسانه های روسی منتشر شده را به اشتراک گذاشته اید، ممکن است شما را تا 12 سال به زندان بیاندازد.

این قانون پخش هرگونه مطالبی که"مرتبط با سرویس‌های‌اطلاعاتی‌خارجی" باشد را شامل می‌شود.

مردم نمی‌توانند تشخیص بدهند که کدام مقاله ممکن است اشتراک گذاشتنش غیرقانونی باشد، انتشار هرگونه اخبار مربوط به روسیه می تواند برای آنها مشکل ساز شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین ساعت‌ هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت (اردیبهشت 1403)