عملیات اجرایی سه پروژه آموزشی در بانه آغاز شد


عملیات اجرایی سه پروژه آموزشی در بانه آغاز شد

سنندج - ایرنا - عملیات اجرایی سه پروژه آموزشی شامل مدرسه 6 کلاسه محله حمزه آباد، مدرسه 12 کلاسه روستای کوپیچ و مدرسه یک کلاسه روستای سماقان روز یکشنبه با حضور مسئولان محلی و خیرین در بانه آغاز شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان در آیین کلنگ زنی پروژه ۱۲ کلاسه روستای کوپیچ علیا گفت: مدرسه ۶ کلاسه حمزه آباد بانه شامل ۸۵۰ متر مربع ساختمان آموزشی، ۲۰۰ متر دیوار محوطه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال احداث می شود و در مهر ماه سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

رشید قربانی با بیان اینکه اعتبارات این واحدهای آموزشی از محل اعتبارات دولتی استانی و شهرستانی و مشارکت های مردمی تامین می شود، افزود: مدرسه ۱۲ کلاسه روستای کوپیچ علیا در سه طبقه و یک هزار ۷۰۰ متر مربع مساحت با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال که تاکنون ۸ میلیارد ریال آن تخصیص یافته، احداث می شود.

وی گفت: مدرسه یک کلاسه روستای سماقان با خانه معلم احداث می شود که اعتبار این پروژه اموزشی ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شهرستان است و سال آینده به بهره برداری می رسد.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال یک هزار نفر نیروی جدید در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می شوند و برای شهرستان بانه ۱۲۷ نفر نیروی جدید آموزشی پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: در شهرستان بانه ۱۳ پروژه آموزشی با ۴۶ کلاس درس در حال احداث است که بخشی از این پروژه ها مهر ماه امسال به بهره برداری می رسد که شامل مدرسه مولوی، باهنر، مدرسه محله حمزه آباد، مدرسه شاه حسینی، مدرسه روستاهای هه لو، قلی آباد، شانه گوله، سارتکه، سماقان، کوپیچ علیا، کوخ شیخ الاسلام، گوماو و پروژه چند منظوره شهید رجایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به رشد بالای جمعیت در بانه گفت: در سال آینده ۱۰ مدرسه دیگر به کمک سازمان نوسازی مدارس کشور در شهرستان مرزی بانه احداث می شود.

نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: خیرین مدرسه ساز شهرستان بانه در استان کردستان جایگاه ویژه ای دارند و احداث مدارس با همت جمعی از این خیرین انجام می شود.

محسن بیگلری با بیان اینکه احداث این مدارس نیاز مبرم مردم منطقه است، افزود: در چند سال اخیر بیش از ۷۰ مدرسه به کمک خیرین مدرسه ساز در بانه احداث شد که با احداث این مدارس جمعی زیادی از دانش اموزان از نعمت تحصیل برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به تلاش و همت خیرین مدرسه ساز در زمینه ایجاد فضاهای آموزشی شهرستان بانه همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که جبران این کمبودهای نیازمند تلاش جمعی است.

امسال ۳۳ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان مرزی بانه تحصیل می کنند.

مشکلات حوزه آموزش و پرورش بانه با دیگر شهرهای استان کردستان تفاوت دارد از یک سو خیرین در امر مدرسه سازی همت بالایی دارند ولی آنچه باعث شده این شهرستان در زمینه امکانات آموزشی محروم باشد پراکندگی روستاهاف کوخ نشینی و افزایش جمعیت شهری است.

تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس برخی مدارس شهر بانه و تعداد کم دانش آموز در مدارس روستایی به نوعی سبب ناهماهنگی شده است.

شهرستان مرزی با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان