سهم صنعت در راهکارهای توسعه ای استان مرکزی پررنگ تر دیده شود


سهم صنعت در راهکارهای توسعه ای استان مرکزی پررنگ تر دیده شود

اراک - ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: این استان ظرفیت های صنعتی بزرگی دارد که باید با شناخت عمیق آن ها،سهم این حوزه در راهکارهای توسعه ای و حل مشکلات واحدهای تولیدی پررنگ تر دیده شود.

ه گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز یکشنبه در نشست هماهنگی و بررسی راهکارهای توسعه همکاری صنعتی در سطح استان افزود: این استان توانایی در اجرای طرح های مختلف را دارد و به اندازه کافی طرح توسعه ای نیز برای شرکت های تولیدی تعریف شده است.
وی اظهار داشت: تقویت مناسبات ارایه دهندگان خدمات صنعتی و حوزه اجرایی استان ضروری است و این مهم باید در شورای انسجام بخشی صنعت مورد توجه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: در این شورا باید تفاهم نامه ای بین صنایع بزرگ و دستگاه های اجرایی استان منعقد شود تا نیازسنجی استان از صنایع داخل تامین و ضمن اشتغالزایی از خروج منابع جلوگیری شود.

فرخی افزود: در گام نخست نیاز است که طرح های آماده شرکت های استان اعلام و با شناسایی ظرفیت های درون استانی برای عملیاتی شدن آن ها تلاش شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: استفاده از توانمندی استان با توجه به اینکه مرکزی قطب صنعت کشور شناخته شده باید مورد توجه شرکت ها قرار گیرد.

سید«مهدی مقدسی» افزود: ناکامی در معرفی موثر ظرفیت های صنعتی استان سبب شده که در سال های اخیر برخی تامین نیازها به تجهیزات و خدمات با وجود قابلیت های درون استانی از نقاط دیگر کشور و یا خارج مرزها تامین شود.

وی اظهار داشت: تا زمانی که سفارش تولید به خارج استان انجام گیرد امکان تعطیلی واحدها و بیکاری در استان دور از ذهن نیست.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان