پرداخت حقوق مخترعان، وظیفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است


پرداخت حقوق مخترعان، وظیفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران وظیفه دارد حق و حقوق مخترعین را بپردازد.

پرداخت حقوق مخترعان، وظیفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران استزارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مالکیت فکری یکی از دغدغه‌های جهان در حال رشد است؛ کشور‌های جهان، امکاناتی برای قدرت جهانی ایجاد می‌کنند که یکی از این قدرت ها، مالکیت فکری است که باید قوانینی برای آن اجرا شود تا هم سهم خود را ایفا و هم آن‌را برداشت کنند.

او ادامه داد: کشور ایران با توجه به تاثیرگذاری و فناوری‌های جدیدی که ابداع و اختراع می‌کند می‌تواند در راس قدرت‌های جهانی قرار گیرد؛ برای این کار، باید اول موارد را ثبت و ضبط کند و قوانین صیانتی و حمایتی داشته باشد. دنیا برای اینکار یک سری قوانین دارد و سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) که یکی از ۱۶ آژانس تخصصی سازمان ملل است، قوانینی را نوشته است که چگونه می‌توان آی پی را ثبت کرد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران نیز به عنوان یک دانشگاه کارآفرین، شرایط نوآوری را ایجاد می‌کند و برای اساتید و دانشگاه شرایطی ایجاد کرده است که می‌توانند قوانینی را ثبت و آن‌را اجرا کنند.

زارعی هنزکی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مهد اجرایی شدن فناوری هاست، ادامه داد: افراد در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران می‌توانند فناوری را شناسایی کنند و البته این مهم، نیاز به اقداماتی مانند حمایت بالادستی دارد.

بیشتر بخوانید: حقوق مالکیت فکری از ابزار‌های مهم دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار

او افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران وظیفه دارد حق و حقوق کسی که وسیله‌ای را اختراع کرده است، بپردازد؛ باید یاد بگیریم چگونه از وسیله‌ای که اختراع شده استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: معاونت پژوهشی دانشگاه تهران، سعی کرده است که این موارد را به خوبی اجرا کند؛ پارک نیز مامور است فناوری دانشگاهی را به سمت بازار ببرد. مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران باهدف اجرای طرح حمایت از ترویج مالکیت فکری به عنوان یکی از مراجع مالکیت فکری در امور مربوط به استعلام و ارزیابی ثبت اختراعات داخلی و خارجی پژوهشگران، اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران و نیز متقاضیان خارج از دانشگاه، نقش‌آفرینی می‌کند.

انتهای پیام/

دانشگاه تهران؛ مهد اجرایی شدن فناوری‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید