2 مدرسه روستایی در میانه کلنگ‌زنی شد


2 مدرسه روستایی در میانه کلنگ‌زنی شد

تبریز- ایرنا- مدارس روستاهای «صومعه کبودین» و «اکبرآباد» بخش کندوان شهرستان میانه با استفاده از اعتبارات دولتی و ظرفیت خیرین امروز یکشنبه کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه در آیین کلنگ زنی این ۲ مدرسه روستایی با بیان اینکه حضور خیرین و حمایت های آنان در امور مختلفی همچون مدرسه سازی، پشتوانه ای محکم برای دولت است، گفت: شهرستان میانه بخاطر برخورداری از انسان هایی خیر و با گذشت قادر است بسیاری از نیازهای خود در زمینه های مختلف از جمله امور آموزشی را برطرف کند.

محمدرضا مشایخی در آیین کلنگ زنی آغاز احداث مدرسه ۲ کلاسه خیرساز روستای «صومعه کبودین»، تشکیل و فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز در این بخش را گامی ارزشمند در راستای توسعه اهداف آموزشی توصیف کرد و افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان میانه با همت اعضا و خیرین، از جایگاه بالایی در استان برخوردار است.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی، گفت: حمایت های این اداره کل سبب می شود تا بتوانیم هم در محیط شهری و هم روستایی شهرستان میانه جوابگوی نسل آتیه ساز از بابت ساخت مدارس ایمن و مقاوم باشیم.

فرماندار ویژه میانه همچنین از خیر بزرگوار آقای مرتضوی و دیگر خیرین که تقبل هزینه های ساخت مدرسه روستای صومعه کبودین را نموده اند و در دیگر روستاهای این بخش نیز مشارکت چشمگیری در مدرسه سازی داشته اند، قدردانی کرد.

مدرسه خیرساز روستای صومعه کبودین قرار است با هزینه یک میلیارد ریالی خیرین در دو کلاس با زیربنای ۱۰۱ مترمربع ساخته شود.

مشایخی امروز همچنین با حضور در روستای اکبر آباد، کلنگ ساخت مدرسه در این روستا را که قرار است با اعتبارات دولتی ظرف امسال احداث شود، نیز زمین زد.

فرماندار میانه در جمع اهالی روستای اکبرآباد نیز با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای خدمات رسانی به روستاها به عنوان سنگر تولید، افزود: دولت در زمینه خدمات دهی به روستاهای دور افتاده و صعب العبور، به دنبال صرفه اقتصادی نیست و ما نه تنها سعی می کنیم به روستاها خدمت برسانیم، بلکه برنامه هایی برای ارائه خدمات ارتقا یافته و رفاهی نیز به این مناطق داریم.

مشایخی از بهره برداری برق روستای اکبر آباد در هفته دولت و همچنین گازرسانی به این روستا در آینده ای نزدیک خبر داد.

بازدید از راه های روستایی اکبرآباد، برزق، گنگدیک و قراجه که به تازگی با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال مشارکت مردمی و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی روستاهای فاقد دهیاری بهسازی شده اند، از دیگر برنامه های حضور فرماندار میانه در بخش کندوان بود.

شهرستان میانه با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

۷۲۳۱/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا