نامزدهای بهترین بازیکن سال فیفا زیر علامت سوال بزرگ «گواردیولا»


نامزدهای بهترین بازیکن سال فیفا زیر علامت سوال بزرگ «گواردیولا»

تهران- ایرنا- «پپ گواردیولا» با ابراز تعجب از قرار نگرفتن نام هیچکدام از بازیکنان منچسترسیتی در جمع نامزدهای بهترین بازیکن سال 2019 فیفا اظهار داشت: شاید باید 5 یا 6 بار دیگر لیگ برتر را ببریم یا 250 امتیاز کسب کنیم که بازیکنان ما را در فهرست قرار دهند.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به‌تازگی اسامی نامزدهای بهترین بازیکن سال را اعلام کرد و در این فهرست «ویرجیل فن دایک»، «محمد صلاح» و «سادیو مانه» به عنوان سه نماینده از لیورپول در جمع نامزدها بودند و «هری کین» ستاره تیم تاتنهام ۴ نامزد لیگ برتر جزیره را تکمیل کرد.

گواردیولا در آستانه نبرد مقابل لیورپول در جام خیریه انگلیس، با ابراز تعجب از این موضوع اظهار داشت: شاید برای قرار گرفتن بازیکنانمان در فهرست نامزدها باید ۵ یا ۶ بار دیگر لیگ برتر را ببریم یا ۲۵۰ امتیاز کسب کنیم؛ فکر نمی‌کنم فصل گذشته هیچ بازیکنی بهتر از «برناردو سیلوا» بوده باشد؛ او حتی با پرتغال هم لیگ ملت‌ها را فتح کرد.

نامزدهای بهترین بازیکن سال فیفا زیر علامت سوال بزرگ «گواردیولا»

وی ادامه داد: این جور جوایز به طور معمول به تیم قهرمان لیگ قهرمانان می‌رسد؛ ما هم خود را به مراحل پایانی رساندیم اما قهرمان نشدیم؛ به نظر سایر رقابت‌ها جزء آمار محسوب نشده و اهمیتی ندارند.

اگرچه در فهرست نامزدهای بهترین بازیکن هیچکدام از شاگردان گواردیولا حضور نداشتند اما مرد اسپانیایی به همراه «یورگن کلوپ» سرمربی لیورپول و «مائوریتسیو پوچتینو» سرمربی تاتنهام در جمع نامزدهای بهترین سرمربی سال قرار گرفت.

گواردیولا در ادامه از اینکه هیچکدام از بازیکنانش برنده جایزه بهترین بازیکن سال انگلیس نیز نشده‌اند، انتقاد کرد.

وی در این خصوص تاکید کرد: در طول هشت سال گذشته، چهار بار قهرمان لیگ برتر شدن کار بزرگی است و اینکه هیچکدام از بازیکنان از جمله «داوید سیلوا»، «وینسنت کمپانی» و «یحیی توره» نه تنها برنده جایزه بهترین بازیکن سال نشوند بلکه نامزد این جایزه هم نباشند، خیلی عجیب است؛ با تمام احترام برای محمد صلاح باید بگویم که در فصلی که ما ۱۰۰ امتیاز گرفتیم (فصل ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸)، کوین دی بروین فراتر از یک بازیکن عادی بود و فوق العاده عمل کرد.

منچسترسیتی فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ را به شکل چشمگیری به پایان رساند؛ آنها لیگ برتر، جام حذفی و جام اتحادیه را فتح کردند و در مسیر این افتخارات چندین بازیکن نقش بسزایی داشتند از جمله سیلوا که همواره بازیکن برجسته سیتی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو