چگونه مهارت‌های زبانی کودکمان را افزایش دهیم؟


چگونه مهارت‌های زبانی کودکمان را افزایش دهیم؟

مطالعات جدید نشان می‌دهد که مشارکت والدین و فرزندان در قالب گفتگو می‌تواند توانایی‌های زبانی کودک را افزایش دهد. به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند تهدیدی برای رشد ذهن کودکان به شمار می‌رود، بنابراین نباید تعجب کرد که در توسعه توانایی‌های ذهنی آنها هیچ وسیله الکترونیکی نقشی نداشته باشد. نتایج بررسی‌های...

مطالعات جدید نشان می‌دهد که مشارکت والدین و فرزندان در قالب گفتگو می‌تواند توانایی‌های زبانی کودک را افزایش دهد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند تهدیدی برای رشد ذهن کودکان به شمار می‌رود، بنابراین نباید تعجب کرد که در توسعه توانایی‌های ذهنی آنها هیچ وسیله الکترونیکی نقشی نداشته باشد.

نتایج بررسی‌های جدید دانشگاه هاروارد و ام‌آی‌تی حاکی از آن است که برای توسعه مهارت‌های زبانی و ذهنی کودکان تنها به زمان، صبر و تمایل به شرکت در گفتگو با آنها نیاز است.

به گفته تیم تحقیقاتی، تعامل والدین و فرزندان در گفتگو می‌تواند توانایی‌های ذهنی کودکان را بهبود ببخشد. تا پیش از این گمان می‌شد که تنها قرار گرفتن کودک در معرض لغات و جملات می‌تواند مهارت‌های زبانی آنها را افزایش دهد.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که تنها صحبت کردن با کودکان کافی نیست. درواقع برای افزایش مهارت‌های زبان باید میزان مشارکت در گفتگو میان والدین و کودک افزایش یابد.

پژوهشگران برای دو روز گفتگوهای کودکان دو تا چهار ساله را ثبت کردند و سپس از آنها ام‌آر‌آی گرفتند. این امر به گروه تحقیقاتی اجازه داد پاسخ‌های مغز کودکان به افزایش گفتگوها و تبادل سخن را اندازه‌گیری کنند.

براساس نتایج این بررسی، میزان تبادلات و توانایی کودک در ادامه دادن یک گفتگو رابطه مستقیمی با نمره آنها در تست‌های استاندارد کلمات، دستور زبان و استدلال کلامی دارد.

نتایج این تحقیق ثابت می‌کند که شرکت در گفتگوهای خانوادگی رابطه مستقیمی با توسعه توانایی‌های ذهنی کودکان دارد. تعامل والدین و فرزندان در قالب گفتگو می‌تواند تأثیر بسزایی روی رشد مغز کودک داشته باشد. به گفته محققان، دیالوگ‌های تعاملی نقش بسیار مهمی در پردازش عصبی ایفا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند