مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه در شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روزهای پنجشنبه و جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه ، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: امروز (۱۳ مرداد) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و در ساعات بعد ازظهر در برخی مناطق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد همچنین از بعدازظهر فردا (۱۴ مرداد) با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر ابرناکی و بارش در غرب سواحل آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت: روز سه شنبه (۱۵ مرداد) در شمال آذربایجان شرقی، استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی وزش باد ، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین در این روز بارش در شرق گیلان و غرب مازندران شدت دارد و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: روز چهارشنبه (۱۶ مرداد) در شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۷ مرداد ماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در پنج روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود، تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۵ و ۱۶ مرداد) به سبب افزایش سرعت وزش باد در منطقه زابل طوفان گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد و در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و یزد وزش باد و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته وی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مرداد) در دریای عمان و بعد از ظهر دوشنبه و سه‌شنبه (۱۴ و ۱۵ مرداد) نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ مرداد) صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۹ و ۲۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۵ مرداد) نیز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۳۸ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.