خلیج فارس و تنگه هرمز را به گورستان آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تبدیل می کنیم


خلیج فارس و تنگه هرمز را به گورستان آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تبدیل می کنیم

حجت الاسلام خاضع گفت: به آمریکا، انگلیس و رژیم خبیث و جعلی صهیونیستی هشدار می دهیم که دست از شرارت و توطئه بر علیه ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بردارند، والا تنگه هرمز و خلیج فارس را به گورستان آنها تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حجت الاسلام سیدجواد خاضع» ظهر امروز (11 مرداد) در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: هیچ مقامی در نزد خداوند بهتر از تقوا نیست، چه بسا انسان های گمنامی که در نزد خداوند دارای شان و منزلت هستند.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه اعمال ما بر اولیاءالله عرضه خواهد شد، اظهار داشت: اگر اعمال خوبی باشد اولیا خدا از ما راضی خواهند شد اما اگر اعمال ما ناشایست باشند، خداوند، پیامبر و اولیاءالله از ما ناراحت خواهند شد.

وی یادآور شد: اگر ما باور داشته باشیم که اعمالمان به خداوند، امام و پیامبر عرضه می شود این در تقوای ما تاثیر می گذارد.

حجت الاسلام خاضع با بیان اینکه اگر انسان اهل حیا نباشد انسانی دریده و تقبیح است، اضافه کرد: منشا حیای انسان در وجود این است که درک حضور در محضر ناظر عالمی آگاه هستیم و هیچ گاه گناهی مرتکب نمی شویم.

خطیب جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه امام صادق (علیه السلام) فرمود «ایمان ندارد آنکه حیا ندارد»، گفت: امام علی (علیه السلام) فرمود«نیکوترین حیا این است که انسان از خودش حیا کند که مرتبه بعدی آن حیا از مردم است کسی که از مردم حیا نکند از خدا هم حیا نخواهد کرد» در مرتبه بعدی باید از شهدا حیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولانی که بر صندلی ها نشسته اند به بهای گزافی این مسئولیت ها به آنها رسیده و باید بدانند که مدیون خون شهدا هستیم و باید از خون آنها حیا کنیم.

حجت الاسلام خاضع در خطبه دوم نماز با تسلیت شهادت امام جواد (علیه السلام)، گفت: امام جواد (علیه السلام) مبتکر مبارزات علمی و حضور در مناظرات گوناگون دشمنانی بود که در مقابل شیعه بودند، ضمن اینکه سن کم ایشان بر فکر دشمنان و شکیات آنان خط بطلان می کشید.

امام جمعه موقت یاسوج روز شنبه را مصادف با ازدواج آسمانی حضرت زهرا (سلام الله علیها) و امام علی (علیه السلام) دانست که به نام روز ازدواج نام گذاری شده و اضافه کرد: این ازدواج در اوج سادگی مقدر و نهایت عشق به خانواده است و می تواند الگوی همه جهانیان باشد.

وی این ازدواج مقدس را نمونه دو دریای باصفا و پر از آرامش دانست که می تواند الگو و سرمشق برای زندگی جوانان باشد و خاطرنشان کرد: ازدواج باعث حفظ دین و هم نسل را ازدیاد می کند.

خاضع با بیان اینکه ثمره ازدواج باید آرامش باشد و الگوی خود را سیره پیامبر و امامان قرار دهیم، یادآور شد: خویشتن داری و سلامت جنسی جامعه در گرو ازدواج پاک است.

خطیب جمعه موقت یاسوج امروزه با باب کردن بسیاری از مشکلات و آداب و رسوم غلط از جمله جهیزیه، اسراف و تبذیر سبب شده سن ازدواج بالا رفته و همه این مسیر غلط را ادامه دهیم، اضافه کرد: همه باید دست به دست دهیم تا جوانان را به پیروی و الگوگیری از زندگی امام علی (علیه السلام) توصیه کنیم.

وی به موضوع تیراندازی در شب و نیمه شب به صورت رگباری در جشن های عروسی اشاره کرد و گفت: خانواده هایی که صاحب عروسی هستند باید رعایت و نیروی انتظامی نیز برخورد لازم را داشته باشد.

خاضع با اظهار تاسف نسبت به جشن عروسی هایی که شب گذشته در یاسوج برگزار شد، اذعان داشت: در شب مراسم شهادت امام شیعه در شهر شیعه شاهد برگزاری عروسی هستیم در حالی که حدیث می فرمایند« شیعه ما کسی است که در حزن ما اندوهگین و در شادی ما شاد باشند».

امام جمعه موقت یاسوج به 12 مرداد ماه، مصادف با سالروز تاسیس نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان مبارک حضرت‌ امام راحل در سال 1359 اشاره کرد و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حافظ و پاسدار ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچون دیده بان تیزبین و نگهبانی آگاه تحولات داخل و خارج را رصد می‌کند، اضافه کرد: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب« شورای هماهنگی تبلیغات لحظه‌ها را شناخته و کار مناسب آن لحظه را انجام داده است».

خاضع با اشاره به اینکه این شورا در مناسبت‌های عمومی و انقلابی از طریق فراخوان عمومی، برنامه‌ریزی و سازماندهی مناسب مردم را با ارزش‌های اسلامی و انقلابی گره می ‌زند، ابراز داشت: این شورا مناسبت‌هایی مثل راهپیمایی 22 بهمن، 13 آبان و روز قدس که دریای خروشان ملت حرکت می‌کنند و وفاداری خود را به امام، رهبری، نظام اسلامی و آرمان‌های والای امام و شهدا ثابت می‌کنند.

امام جمعه موقت یاسوج اذعان داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با فراهم نمودن بستر مناسب برای حضور مردم در صحنه و در مقاطع حساس تهدیدها را به فرصت تبدیل و دستاورد‌های انقلاب را حفظ و حراست می‌کند که نمونه بارز آن را در 23 تیر 78، 9 دی 88 و فتنه‌های دی ماه 96 مشاهده کردیم.

وی گفت: باید از شما مردم فهیم، انقلابی، ولایتمدار، دشمن‌شناس و لحظه‌شناس تقدیر و تشکر کنم که همیشه در صحنه‌های نیاز کشور حاضر بودید و وفاداری خود را به انقلاب بارها نشان دادید و توطئه‌های و فتنه‌های دشمنان را خنثی و نقش بر آب نمودید.

امام جمعه موقت یاسوج به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و گفت: وقتی شما مسئول خارجه را تحریم می کنید پس می خواهید با چه کسی مذاکره کنید؟ آقای ظریف از موافقان مذاکرات و پیامش صلح و زدودن تنش بود.

وی با بیان اینکه کشور ما در ماجرای پهباد به آمریکا اعلام کرد هر عملیاتی را جنگ تلقی می کنیم و به آن پاسخ محکم خواهیم داد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی گفت اگر شما جنگ را آغاز کنید ما پایانش را تعیین می کنیم.

حجت الاسلام خاضع به ماجرای توقیف نفتکش انگلیسی و ذلت و خواری آنها اشاره کرد و گفت: آنها (انگلیسی ها) مسئولین عراق را قسم دادند تا با وساطت آنها ایران نفتکش انگلیس را آزاد کند.

خطیب جمعه یاسوج با بیان اینکه انگلیس خبیث سال ها در کشورهای اسلامی انواع جنایت ها را مرتکب می شد و در کشورمان برای مردم شاه تعیین و عزل می کرد، ادامه داد: در دوران سلطنت 50 ساله ناصرالدین شاه در جمله ای معروف گفت«مرده شور ین سلطنت را ببرد، اگر می خواهیم به شمال کشور خودمون برویم باید از شوروی اجازه بگیریم و اگر قصد سفر به جنوب کشور را داشته باشیم، باید از انگلیسی ها اجازه بگیریم».

وی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، مجاهدت ها، رشادت ها، خون مطهر شهدا، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و آمادگی و هوشیاری قوای مسلح امروز به جایی رسیدیم که انگلیس از مسئولان عراقی عاجزانه خواهش و التماس می کند که ایران را برای آزادی کشتی نفتکش خود راضی کنند. این اقتدار و عزت در سایه مقاومت به دست آمده نه در سایه مذاکره.

حجت الاسلام خاضع به موضوع کشتی های ایران که در سواحل کشور برزیل برای دریافت بنزین سرگردان بودند اشاره کرد و گفت: توقیف نفتکش انگلیسی باعث شد که کشور برزیل به کشتی های ما سوخت رسانی کنند.

امام جمعه موقت یاسوج اضافه کرد: یکی از کشتی های ما در سواحل عربستان خبیث دچار مشکل شده بود و بعد از ترخیص به بهانه های واهی، اجازه ترخیص ندادند که بعد از توقیف نفتکش انگلیسی آن را آزاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: این ها همه دستاورد مقاومتی بود که انجام دادیم و آن را ادامه خواهیم داد تا زمانی که دشمن از آخرین حربه خود، یعنی تحریم دست بردارد که آنها را به مدد روحیه مقاومت خنثی خواهیم کرد.

حجت الاسلام خاضع یادآور شد: به آمریکا، انگلیس و رژیم خبیث و جعلی صهیونیستی هشدار می دهیم که دست از شرارت و توطئه بر علیه ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بردارند، والا تنگه هرمز و خلیج فارس را به گورستان آنها تبدیل خواهیم کرد.

خطیب جمعه موقت یاسوج ضمن تسلیت شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری، شهادت شهید محمود صارمی، گفت: روز شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است.

وی ضمن تبریک پیشاپیش «روز خبرنگاران»، گفت: خبرنگاران پرتلاش و متعهد دلسوزانه در عرصه خبررسانی، اطلاع رسانی و بیان مشکلات مردم و بیان خدمات نظام تلاش و در این راستا حرکت می کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک