طغیان رودخانه دیرعلی سلماس/ خسارت به 9 روستا (+عکس)


‌به دنبال بارش شدید باران و تگرگ در عصر روز شنبه 12 مرداد، متاسفانه 9 روستای شهرستان سلماس به علت طغیان رودخانه دیرعلی و ایجاد سیلاب دچار خسارت شدند. ‌مرتضی اصغری فرماندار سلماس در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، دراین...

‌به دنبال بارش شدید باران و تگرگ در عصر روز شنبه 12 مرداد، متاسفانه 9 روستای شهرستان سلماس به علت طغیان رودخانه دیرعلی و ایجاد سیلاب دچار خسارت شدند.

‌مرتضی اصغری فرماندار سلماس در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، دراین خصوص اظهار کرد: با هماهنگی خوب اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، خطرات احتمالی سیل در مسیل ها و روستا برطرف شد اما برق و راه ارتباطی 3 روستای حادثه دیده هنوز قطع است.

اصغری تصریح کرد: اکیپ های راهداری و تیم های اداره برق، جمعیت هلال احمر و نیروهای بسیج، نیروهای خدمات و آتش‌نشانی شهرداری سلماس به همراه تمامی ماشین آلات خود در محل های سیل زده حضور دارند و در حال امدادرسانی و برآورد خسارات وارده به روستاهای سیل زده هستند.

فرماندار سلماس خاطرنشان کرد: طغیان رودخانه دیرعلی در مسیر پایین دستی خود به سمت روستای صدقیان موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه محور سلماس تسوج شده بود که با همت و تلاش نیروهای امدادی و خدماتی، نیروهای پلیس راهور، آتش‌نشانی و نیروهای زحمتکش خدمات شهرداری سلماس، تردد خودروها در این محور در حال بازگشت به حالت عادی است.

وی با اشاره به آمار مصدومین این حادثه گفت: این حادثه ناگهانی موجب مصدوم شدن 5 نفر شد که 3 نفر به حالت سرپایی مداوا شده و 2 نفر نیز در حال مداوا هستند.

اصغری اظهار کرد: این سیل موجب وارد آمدن خسارت به زمین های کشاورزی و دام ها و احشام روستاییان شده که در حال برآورد میزان دقیق خسارات وارده هستیم و تا فردا بطور دقیقا مراتب به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

نیروهای جمعیت هلال احمر به همراه اقلام و چادرهای امدادی بصورت شبانه عازم روستاهای سیل زده شده اند و تلاش شبانه روزی نیروهای اداره برق و راهداری برای رفع مشکل قطعی برق و انسداد راه های ارتباطی روستاهای سیل زده همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی