نشنال‌اینترست: آزمایش‌ موشک‌‌های بالستیک نشان می‌دهد جنگ با ایران آسیبی فاجعه‌بار برای خاورمیانه است


نشنال‌اینترست: آزمایش‌ موشک‌‌های بالستیک نشان می‌دهد جنگ با ایران آسیبی فاجعه‌بار برای خاورمیانه است

شفقنا- ویگاه یک رسانه آمریکایی در مطلبی با ادعای انجام یک ازمایش موشکی توسط ایران در روزهای اخیر، آن را نمایشی از قدرت جمهوری اسلامی در برابر ایالات متحده در منطقه خاورمیانه دانست. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا،‌ در ادامه یادداشت نشنال اینترست آمده است: ایران موشک های بالستیک میان برد را علیرغم غیرمعمول بودن، مورد آزمایش قرار می دهد. […]

نشنال‌اینترست: آزمایش‌ موشک‌‌های بالستیک نشان می‌دهد جنگ با ایران آسیبی فاجعه‌بار برای خاورمیانه است

شفقنا- ویگاه یک رسانه آمریکایی در مطلبی با ادعای انجام یک ازمایش موشکی توسط ایران در روزهای اخیر، آن را نمایشی از قدرت جمهوری اسلامی در برابر ایالات متحده در منطقه خاورمیانه دانست.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا،‌ در ادامه یادداشت نشنال اینترست آمده است: ایران موشک های بالستیک میان برد را علیرغم غیرمعمول بودن، مورد آزمایش قرار می دهد. از زمانی که دونالد ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ رییس جمهور آمریکا شده، ایران هفت آزمایش موشکی از نوع شهاب ۳ و موشک بالستیک خرمشهر که پیشرفته تر از شهاب ۳ است، انجام داده است. اما آزمایشی که این هفته انجام داد نخستین مورد از دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون محسوب می شود.

ایران با انجام این آزمایش های موشکی می خواهد ضمن نمایش قدرت، از توانمندی های موشکی خود در برابر بروز هرگونه رویارویی نظامی با ایالات متحده اطمینان حاصل کند. آمریکا قطعا این آزمایش موشک بالستیک اخیر توسط تهران را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل می داند. اینکه این آزمایش نقض قطعنامه شورای امنیت هست یا خیر، نیاز به بررسی دارد اما واشنگتن این امیدواری را دارد که با استفاده از آن، به قدرت های اروپایی برای اتخاذ رویکردی سختگیرانه تر علیه ایران فشار وارد کند.

پس از آزمایش موشکی قبلی در دسامبر ۲۰۱۸ و پرتاب ناکام دو ماهواره در ژانویه و فوریه، اتحادیه اروپا مجازات هایی را علیه برنامه مشوکی ایران اعمال کرد اما در اجماع در این باره، نهایتا به نتیجه ای نرسید. در پایان اینکه، تصمیم ایران برای تداوم این رویکرد با هدف نمایش این مساله به جهان است که جنگ با جمهوری اسلامی آسیب های فاجعه باری برای منطقه خاورمیانه به همراه خواهد داشت.

خبر اصلی را در نشنال اینترست ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟