خیران باشتی بیش از 2 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند


خیران باشتی  بیش از 2 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند

گچساران - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) باشت گفت: مردم این شهرستان در چهار ماه نخست امسال 2 میلیارد و193 میلیون ریال در قالب طرح های محسنین، اکرام ایتام و مراکز نیکوکاری به نیازمندان زیرپوشش این نهاد حمایتی کمک کردند.

سید عبدالحمید ولی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از این اعتبار در قالب طرح های اکرم ایتام به صورت مستقیم و اهداء به مراکز نیکوکاری انجام شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۶۸ فرزند یتیم و ۱۹۵ فرزند خانواده بی بضاعت در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین زیر پوشش این نهاد حمایتی است.

ولی پور ابراز کرد: رفع مشکلات ایتام در زمینه تأمین مخارج، ازدواج، اشتغال، تحصیل و درمان ایتام از جمله مواردی است که از سوی حامیان انجام می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) باشت ابراز کرد: افراد نیکوکار می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از ایتام، یتیم مورد نظر خود را نیز برای کمک‌های مالی مستمر انتخاب کنند.

وی همچنین از اعزام ۵۱ نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی،آموزشی و سیاحتی در سال جاری خبر داد.

ولی پور توضیح داد: این اردوها در قالب اعزام زنان سرپرست خانوار به کربلا و دختران و پسران به مشهد مقدس و شیراز انجام شد.

بیش از ۲ هزار خانوار در باشت زیر پوشش این نهاد حمایتی است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک‌های مردمی آغاز کرد و ۴۰ سال از فعالیت این نهاد می‌گذرد.

در سال‌های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال‌های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک‌های مشاوره‌ای بخشی از این وظایف است.

۸۱۴۳/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان