برخی گروه‌های سیاسی اعتقادی به وحدت و همدلی ندارند


برخی گروه‌های سیاسی اعتقادی به وحدت و همدلی ندارند

ارومیه – ایرنا – استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم تقویت وحدت و همدلی در شرایط خاص و متفاوت امروز کشور گفت: با وجود تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت و یکپارچگی، برخی گروه‌های سیاسی با تخریب دولت با دیدگاه هایی افراطی گوش به فرمان رهبری هم نیستند و اعتقادی به وحدت و همدلی ندارند.

محمدمهدی شهریاری شنبه‌شب در دیدار با نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی آذربایجان‌غربی افزود: امروز همه احزاب و گروه‌های سیاسی باید با دمیدن بر امید در جامعه نسبت به جلب مشارکت در انتخابات و پرشور کردن این فضا جهت رقابتی قانونمند و مشارکتی مثال‌زدنی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با وجود همه کارشکنی‌های بین‌المللی و داخلی، ثبات سیاسی و اقتصادی روز به روز در کشور مستحکم‌تر می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه احزاب، گسترش فرهنگ حزبی را در کشور زیربنای توسعه سیاسی دانست و بیان کرد: امروز جامعه نیازمند تزریق امید است و نقش احزاب و تشکل‌های سیاسی در این امر بسیار حائز اهمیت بوده چرا که ناامیدی اثرهای منفی بر روند توسعه دارد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در روزهای نخستی که افتخار خدمت‌گزاری به مردم استان نصیب بنده شد، از هم گسستگی بسیاری در بین احزاب وجود داشت و این مساله برای بهبود روند توسعه استان شایسته نبود.

شهریاری با بیان اینکه کارکرد احزاب نباید فصلی و معطوف به موسم انتخابات باشد، افتتاح خانه احزاب در آذربایجان‌غربی را راهکاری موثر برای تحرک و پویایی احزاب و نقش‌آفرینی آن‌ها در روند بیش از پیش توسعه استان دانست و ادامه داد: برگزاری سه نشست با دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی از ابتدای سال‌جاری، نشست‌های جداگانه با احزاب و راه‌اندازی خانه احزاب بیانگر نگاه ویژه مدیریت استان به کارکرد احزاب است.

وی در پاسخ به سوال یکی از دبیران احزاب سیاسی مبنی بر آخرین وضعیت بکارگیری بانوان در مناصب مدیریتی، ضمن اشاره به استفاده از بانوان در مناصبی چون بخشدار، معاون فرماندار، مدیرکل و معاون در ادارات و سازمان‌های مختلف از معرفی و پیگیری انتصاب چندنفر از بانوان توانمند استان برای مدیرکلی برخی ادارات خبر داد و گفت: پیگیر انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی هستیم اما بخشی از تعلل به برخی دیدگاه های منفی و نیز بررسی‌های زمان‌بر وزارتخانه‌های مربوطه ارتباط دارد.

وی با اشاره به اینکه کارهای بزرگی در حوزه توجه به بانوان انجام گرفته است، افزود: در همه شهرستان‌ها پارلمان مشورتی بانوان تشکیل شده و در آینده نزدیک پارلمان مشورتی استان نیز برگزار می شود.

استاندار آذربایجان غربی به سیاست های مدیریت استان در خصوص استفاده از نظرات دانشجویان و نخبگان برای بهبود شاخص‌های توسعه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: به صورت مرتب با دانشجویان و نخبگان استان نشست و دیدار داشته‌ایم زیرا معتقدیم نزدیکی هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت استان کلید توسعه استان است.

شهریاری اضافه کرد: بارها به دانشگاهیان اعلام کرده‌ایم که هر طرحی که برای توسعه استان مدنظر دارند می توانند در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان طرح کنند تا مورد حمایت قرار بگیرند.

وی دیدگاه و سیاست استانداری در قبال اقوام و ادیان در استان را در راستای سیاست‌های دولت دانست و بیان کرد: برخلاف عده‌ای که تنوع قومی را تهدید می‌دانند، معتقدیم این تنوع فرصتی مغتنم برای توسعه است و بر همین اساس خود را مجری سیاست‌های دولت می دانم و توجهی به کارشکنی‌ها ندارم.

وی ادامه داد: تا جایی که می توانیم باید نسبت به حل گسست‌های اجتماعی و کاهش تنش‌ها کمک کرد.

وی به ریشه کن کردن رانت ایجاد شده در فروش سهمیه سوخت مرزنشینان اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی ۱۲ هزار تن سهمیه سوخت دارد که این میزان از سهمیه پرداختی به استان‌هایی چون خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمانشاه بیشتر است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت باید درآمد حاصل از فروش سوخت به حساب مرزنشینان ساکن در نوار ۲۰ کیلومتری مرز واریز شود.

شهریاری گفت: در طول سه سال قبل از شروع بکار بنده، استانداری ۱۵۰ میلیارد ریال از فروش سهمیه سوخت درآمد داشت که ۵۰ میلیارد ریال آن در ۲ نوبت آن هم برای هر خانوار ۱۰۰ هزارتومان برای ۲۵ هزار خانوار ساکن در نوار ۲۰ کیلومتر مرزی شهرستان های اشنویه، سردشت و پیرانشهر واریز شده بود.

وی افزود: سهمیه سوخت استان در مرداد ۱۳۹۶ به ۸۰ هزار تن، در شهریور ۱۳۹۶ به ۷۰ هزار تن و همان روزی که بنده معارفه شدم ۴۰ هزار تن سهمیه سوخت به برخی افراد واگذار شده بود.

وی با بیان اینکه بسیاری این مجوزهای سوخت مرزشینان را در بنگاه های معاملاتی خرید و فروش و از این راه درآمدهای میلیاردی کسب می کردند، اضافه کرد: این وضعیت آشفته باعث شد تا روند را محدود و قانون‌مند کنیم و در این راستا در ۲ سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سهمیه سوخت به خزانه واریز و ۹۷۰ میلیارد ریال نیز برای ۸۵ هزار خانوار ساکن در نوار ۲۰ کیلومتر مرز هزینه شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: از مجموع ۹۷۰ میلیارد ریال، ۷۰۰ میلیارد ریال بر اساس مصوبه هیات دولت به حساب خانوارهای ۲۰ کیلومتر نوار مرزی واریز و مابقی هم برای تغذیه رایگان دانش آموزان در همین مناطق، بیمه حوادث منازل روستایی، بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به چرخه علم آموزی، هزینه پیش دبستانی ها و نیز کمک به سه هزار دانش آموز بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد و کمک به بیماران صعب العلاج مناطق نوار مرزی تخصیص یافت.

شهریاری در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه تعامل با نمایندگان مجلس، ضمن تاکید بر اصل استقلال قوا بیان کرد: نمایندگان مجلس را چون نمایندگانی برآمده از رای و نظر مردم هستند، محترم می دانیم و تا به امروز هم در فضایی همدلانه از نظرات آنان در روند توسعه استان بهره گرفته‌ایم اما این مساله به معنای سپردن امور به نمایندگان نیست.

وی گفت: همه تلاش ما تقویت اتحاد بین نمایندگان مجلس برای هم‌صدا شدن در روند توسعه ملی و استانی است.

در این نشست برخی دبیران احزاب و تشکل های سیاسی دیدگاههای خود را در موضوعات مختلف بیان کردند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت