آمریکا به دنبال آزمایش موشک جدید است


آمریکا به دنبال آزمایش موشک جدید است

یک مقام ارشد آمریکایی روز شنبه گفت: با خروج واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد (INF) با روسیه به دنبال آزمایش موشک جدید است.

آمریکا به دنبال آزمایش موشک جدید است

شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام دفاعی دولت آمریکا نوشت: ارتش این کشور با هدف به چالش کشیدن روسیه در اروپا قرار است آزمایش موشک غیرهسته‌ای انجام دهد.

مقام آمریکایی افزود: انتظار می‌رود که این آزمایش در هفته‌های آتی صورت گیرد و ترامپ برای پاسخ قاطع به روسیه در انجام آزمایش موشک مصمم است.

آمریکا رسما روز جمعه ۲ آگوست (۱۱ مرداد) از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد (INF) خارج شد. واشنگتتن این پیمان را در فوریه گذشته (بهمن-اسفند ۹۷) تعلیق کرده بود.

واشنگتن و مسکو یکدیگر را به نقض این توافق متهم کرده اند، اما آمریکا تصمیم به ترک این پیمان گرفت و از مذاکره درباره این موضوع با روسیه خودداری کرد.

آمریکا در فوریه گذشته با بیان اینکه تعهداتش در قبال این پیمان را به تعلیق در آورده، مدعی شد روسیه با توسعه موشک‌های M. ۷۲۹ این پیمان را نقض کرده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای با تایید خروج آمریکا از پیمان موشکی گفت: روسیه مسئول اصلی عدم تمدید این پیمان موشکی است، زیرا آنان در اجرای کامل تعهدات خود به این پیمان شکست خورده اند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا به دنبال خروج کشورش از پیمان موشکی مهم با مسکو گفت که از استقرار موشک‌های میان برد زمین پرتاب آمریکا در آسیا حمایت می‌کند.

اسپر روز (شنبه) اعلام کرد که علاقه‌مند به استقرار موشک‌های میان برد آمریکایی در آسیا است.

وی در آغاز سفر یک هفته‌ای خود به منطقه آسیا اقیانوسیه، در هواپیما به خبرنگاران گفت که ما علاقه‌مند هستیم تا قبل از این که دیر شود استقرار موشک در این منطقه صورت گیرد. ترجیح من این است که این اقدام در عرض چند ماه انجام شود. اما این مسائل بیش از حد انتظار طول می‌کشد.

اسپر از بیان دقیق مقصد چنین سلاح‌هایی خودداری کرد و گفت که واشنگتن به طور معمول درباره چنین مسائلی با متحدانش مذاکره می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !