دشمن، وحدت میان مردم و حاکمیت را نشانه رفته است


دشمن، وحدت میان مردم و حاکمیت را نشانه رفته است

بجنورد – ایرنا - معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل گفت: تلاش دشمن ایجاد تفرقه بین مردم و حاکمیت است و کم هزینه ترین راهکار هم تحمیل فشار اقتصادی بر مردم برای تضعیف روحیه و ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان است.

به گزارش ایرنا، سردار غلامعلی حیدری روز شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل خراسان شمالی اظهار داشت: در یک سال گذشته آمریکا تحریم جدید و فشرده ای را به منظور تضعیف اراده مردم و مسئولان طرح ریزی کرده و جنگ اقتصادی به راه انداخته و با جانمایی قرارگاه های مختلف فعالیت مسئولان کشور را رصد می کند.

وی تصریح کرد: آمریکا از دلار به عنوان سلاح جنگی استفاده می کند و در کنار آن مانور عملیات روانی را در دستور کار خود قرار داده و همزمان کل نیروهای تروریستی مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیج کرده است.

وی افزود: شبانه روز ۳۰۰ شبکه فارسی زبان مردم ایران را بمباران رسانه ای می کنند.

سردار حیدری تاکید کرد: ما باید آمادگی داشته باشیم و مراقبت ها و هوشمندی ها افزایش یابد و با هدف ایجاد پیوستگی بین مردم و حاکمیت، خدمت صادقانه با روحیه جهادی و تکریم ارباب رجوع داشته باشیم.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر موضوع آموزش در حوزه پدافند غیرعامل، همچنین تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل را برای شناخت ظرفیت های موجود و تهدیدشناسی ضروری دانست و گفت: برای اجرای طرح ها در این حوزه علاوه بر ایجاد زیرساخت ها باید تاب آوری اجتماعی با هدف مصون سازی افزایش یابد.

استان در حوزه پدافند غیرعامل، نیازمند حمایت ملی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل نقشه راه استان در این حوزه خواهد بود که تمهیدات لازم برای تهیه و تدوین این طرح پیش بینی شده است.

ولی الله حیاتی اظهار داشت: اگر در طول این چهل سال نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق داشته است در دل همین تحریم و تهدیدها بوده است که موجب افتخار است.

وی افزود: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تمامی اراده دشمنان از بین بردن نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی بود اما توطئه های آنان با جانفشانی جوانان این مرز و بوم و همیشه در صحنه بودن مردم محقق نشد.

وی افزود: خراسان شمالی استان نوپایی است و در تمامی زمینه ها به ویژه پدافند غیرعامل نیازمند کمک ملی است.

حیاتی بر آموزش و فرهنگسازی در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: با توحه به اینکه تکنولوژی دشمنان برای تهدیدات متغیر است آموزش ها در حوزه پدافند غیرعامل باید به روز رسانی شود و به سلاح آموزش مجهز شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی به طرح جامع پدافند غیرعامل استان اشاره کرد و گفت: دستگاه مجری تهیه مطالعات این طرح، در استان مستقر شود و آخرین داده ها جمع آوری شود تا طرحی جامع و متناسب با نیاز استان تدوین شود که نقشه راه ما در حوزه پدافند غیرعامل باشد.

وی تصریح کرد: رعایت اصول حفاظتی توسط دستگاه های اجرایی و دستگاه مجری طرح برای تبادل اطلاعات الزامی است و همچنین با تجزیه و تحلیل درست اطلاعات راه استان در حوزه پدافند غیرعامل مشخص شود.

حیاتی مطرح کرد: در زمینه زیرساخت های پدافند غیرعامل در استان دچار کمبود هستیم و با توجه به کمبود اعتبارات تملک دارایی استان، تامین این زیرساخت ها در زمان کوتاه امکانپذیر نیست بنابراین نیازمند توجه ویژه کشوری هستیم و از آوردن تجهیزات موازی به استان پرهیز شود.

وی پیشنهاد داد که کمیته های پدافند غیرعامل کشور در استان مستقر شوند و با مدیران دستگاه های اجرایی برای رفع کمبودها و حل مشکلات استان در این حوزه جلسات لازم برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: ما در حوزه پدافند غیرعامل علاوه بر تاکید بر افزایش ضریب تاب آوری مردم، نیازمند پایداری ضریب ارائه خدمات در تمامی زمینه ها هستیم و در این راستا وزارتخانه ها باید پای کار بیایند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!