8 زخمی در انفجار استان قندهار افغانستان


انفجار موتورسیکلت بمبگذاری شده در شهر قندهار جنوب افغانستان هشت زخمی برجا گذاشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، فرماندهی پلیس قندهار اعلام کرد: این انفجار امروز در شهر قندهار زمانی رخ داد که یک دستگاه موتورسیکلت بمبگذاری شده منفجر شد و هشت غیرنظامی از جمله دو زن و دو کودک زخمی شدند. قرار بود این موتورسیکلت در مسیر عبور نظامیان افغان منفجر شود اما قبل از رسیدن نظامیان افغان منفجر شد.

همچنین سخنگوی استانداری هرات در غرب افغانستان کشته شدن «شکرالله شاکر» فرماندار شهرستان «زنده جان» استان هرات را بر اثر انفجار مین کنار جاده ای در این شهرستان تایید کرد و گفت: برادر و دو محافظ فرماندار شهرستان «زنده جان» هم کشته و پنج محافظ او زخمی شدند.
خبر دیگر اینکه درگیری طالبان در شهرستان «شیندند» استان هرات سیزده کشته و شانزده زخمی برجا گذاشت. «حکمت الله حکمت» فرماندار شهرستان «شیندند» گفت: این درگیری میان طالبان وابسته به «ملاهبت الله» و «ملا رسول» (شاخه دیگر طالبان) رخ داد که بر اثر آن سیزده نفر از دو طرف کشته و شانزده نفر دیگر زخمی شدند. در این درگیری ها دو غیرنظامی افغان جان باختند.
در پی اعلام مرگ «ملاعمر» سرکرده اسبق گروه طالبان، شماری از اعضای این گروه در سال 1394 شاخه دیگری از طالبان زیرنظر «ملا رسول» تشکیل دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)