دیوان‌عالی کشور چرا رای تبرئه مرد جوان به خاطر تجاوز به عنف را نقض کرد؟


دیوان‌عالی کشور چرا رای تبرئه مرد جوان به خاطر تجاوز به عنف را نقض کرد؟

شرق نوشت:حکم تبرئه مردی که با شکایت سه زن به اتهام تجاوز به عنف بازداشت شده‌ بود، در دیوان‌عالی کشور نقض شد و او یک‌بار دیگر پای میز محاکمه می‌رود.

این جوان متهم است سه زن جوان را که با هم دوست بودند مورد آزار جنسی قرار داده و با تهدید از آنها فیلم و عکس تهیه کرده ‌است.

اولین شکایت از سوی زن جوان و متأهلی به مأموران داده شد که مدعی بود برای حل مشکل دوستش با جوانی دیدار کرده و آن جوان او را مورد تجاوز قرار داده ‌است. این زن گفت: مدتی قبل دوستم، نرگس که زنی بسیار خوب بود، به من مراجعه کرد و گفت به‌خاطر مزاحمت‌های مردی شوهرش او را طلاق داده ‌است و حالا این جوان او را تهدید می‌کند که عکس‌های خصوصی‌اش را منتشر می‌کند. او گفت: پسر جوان به دوستم تعرض کرده و از او فیلم گرفته ‌بود. من رفتم که با او صحبت کنم و فیلم را بگیرم. پسر کوچکم همراهم بود. پسر جوان ابتدا با من خیلی مؤدب برخورد کرد، اما بعد من و دوستم را به زور به یک ویلا برد و آنجا از من خواست که با او ارتباط برقرار کنم. من قبول نکردم و او بچه کوچکم را از پنجره آویزان کرد و گفت اگر قبول نکنی من این بچه را به زمین می‌اندازم و من از ترس پذیرفتم.

با توجه به شکایت این زن، دوستش که مدعی بود به‌خاطر او مورد تجاوز قرار گرفته ‌است، بازجویی شد. او گفت: یک روز در سوپرمارکت مردی به من گفت که تلفن همراهش را جا گذاشته و باید تماس فوری با مادرش بگیرد و از من خواست که تلفنم را به او بدهم، من هم قبول کردم. فردای آن روز مرد جوان با من تماس گرفت و مدام مزاحمم می‌شد. بعد از مدتی موضوع را رها کرد و من هم با مرد دیگری ازدواج کردم. بعد از ازدواجمان او دوباره مزاحمت‌هایش را شروع کرد و حتی با شوهرم تماس گرفت. تماس او باعث شد تا شوهرم من را طلاق دهد. مرد جوان می‌گفت توانسته گوشی من را هک کند و عکس‌های خصوصی‌ام را بردارد و اگر من به خواسته‌اش عمل نکنم آنها را منتشر می‌کند. بعد از جدایی از شوهرم از من خواست به دیدنش بروم تا عکس‌ها را به من بدهد، من قبول کردم، اما وقتی سوار ماشینش شدم، مرا به سمت جنگل برد و در آنجا مورد آزار و اذیت قرار داد و عکس‌ها را هم به من نداد تا اینکه موضوع را به دوستم گفتم و از او کمک خواستم. وقتی با دوستم و فرزندش با او قرار گذاشتیم، مرد جوان خیلی مؤدب با ما برخورد کرد و گفت که عکس‌ها را در خانه‌ای ویلایی که متعلق به خودش است گذاشته‌است و حتما پس می‌دهد. بعد ما را به خانه برد و در آنجا به دوستم تجاوز کرد و فیلم تهیه کرد.

در ادامه بررسی‌ها، زن دیگری نیز به شکات اضافه شد. او که دوست دو شاکی دیگر بود، اعلام کرد که قبل از اینکه مرد جوان دو دوستش را مورد تجاوز قرار دهد، او را مورد آزار قرار داده ‌است.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی آماده‌ شد. سه زن شکایت خود را در دادگاه مطرح کردند و خواستار مجازات متهم شدند، اما مرد جوان اتهام را قبول نکرد و گفت زن‌ها خودشان خواستار رابطه بودند. بااین‌حال دادگاه او را با تبرئه از اتهام تجاوز به عنف به شلاق، 10 ماه حبس، تبعید و 180 ساعت خدمات اجتماعی و تمیزکردن شهر محکوم کرد.

رأی صادره با اعتراض شکات به دیوان‌عالی کشور رفت و قضات اعتراض را وارد دانستند. دیوان‌عالی کشور اعلام کرد یکی از شکات با توجه به موقعیت اجتماعی‌ای که دارد و وضعیتی که توصیف شده به نظر نمی‌رسد با خواست خود وارد رابطه شده‌ باشد و باید تحقیقات بیشتر در این خصوص انجام شود، ضمن اینکه متهم تهیه فیلم و عکس را هم قبول دارد، بنابراین رأی نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شد.

1717

کد خبر 1285407

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی