مداومت بر دعاهای عصر غیبت، شبهات را رفع می‌کند


مداومت بر دعاهای عصر غیبت، شبهات را رفع می‌کند

یک نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: بر دعاهایی که برای زمان غیبت امام زمان(عج) وارد شده، مداومت کنید که شک و شبهات از شما برداشته شود زیرا در دوران غیبت شیطان در زمینه شبهه‌افکنی بسیار کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سیدمهدی میرباقری» به مناسبت شهادت امام جواد(ع) در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ خداوند اهل‌بیت(ع) را مطهر قرار داده و خطایی در فعل آنها وجود ندارد.

این استاد حوزه علمیه و نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در زیارت جامعه کبیره آمده است که اصل و فرع هر خیری به امام معصوم(ع) برمی‌گردد هر کجا حقی وجود داشته باشد سرچشمه آن ائمه معصومین(ع)‌ هستند.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه امام خزانه اسرار الهی است، تصریح کرد:‌ ائمه دستور خاص و نامه سر به مهر از ناحیه خداوند دارند که ما به اسرار کار آنها پی نمی‌بریم، امروز بسیاری علت غیبت امام زمان(عج) را نمی‌دانند و راز آن پس از ظهور مشخص می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام زمان(عج) همچون خورشید پشت ابر به شیعیان خود خیر می‌رساند، گفت: در داستان برخورد حضرت موسی(ع) و حضرت خضر(ع) اسراری وجود داشت که حضرت موسی آن را نمی‌دانست و اعتراض می‌کرد امروز هم درباره برخی اسرار دوران غیبت شاید خوبان ما همچون موسی کلیم(ع) بر امام زمان(ع) اعتراض کنند.

وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم بفهمیم که امام معصوم(ع) چه تدبیر و تحملی در عالم دارند، امام به همه گذشته و آینده و کتاب الهی علم کامل دارد، علت شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) از باب ندانستن یا ابتلا از باب مجازات نبود بلکه ترفیع درجه است ایشان می‌دانست خدا چه می‌کند.

آیت‌الله میرباقری با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع)، اضافه کردت: ایشان فرمودند: من اگر دعا کنم معاویه نابود می‌شود اما ما خزانه‌دار اسرار الهی هستیم، خداوند در تدبیر عالم اسراری دارد که فهم آن برای شما قابل تحمل نیست، اسرار تدبیر الهی نزد امام معصوم(ع)‌ است ما عباد مکرم خداوند هستیم و بر قول الهی سبقت نمی‌گیریم.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) امانتدار و امین کائنات الهی هستند، اظهار کرد: اسرار تدبیر الهی در دست امام زمان(عج) است اگر می‌خواهید شرح صدر پیدا کنید بر دعاهایی که برای زمان غیبت امام زمان(عج) وارد شده مداومت کنید که شک و شبهات از شما برداشته شود زیرا در دوران غیبت شیطان در زمینه شبهه‌افکنی و عجله بسیار کار می‌کند.

وی افزود: امام به وظیفه خود عمل می‌کند مومن باید به امام ایمان داشته باشند و تسلیم کامل امر او باشد، در عالم اسلام نباید از امام جلو افتاد، پیامبر(ص) و امام محتاج نیستند که ما چیزی به آنها آموزش دهیم؛ تحمل اطاعت همه جانبه از ولایت بسیار دشوار است.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در عصر غیبت مومنان باید به جایی برسند که در دوره ظهور عقول شان کامل شده و مقابل امام تسلیم کامل باشند بدون اینکه کوچکترین اعتراضی کنند. آنها شیعه را بر اطاعت مجبور نمی‌کنند اما کمک می‌کنند.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه یکی از ادواری که شیعه درباره امامت رشد زیادی داشت زمان امام رضا(ع) بود، گفت: در این دوران امتحان خدا از شیعه سخت بود امام بعد امام رضا(ع) در ۹ سالگی به امامت رسید باید نشان می‌داد که هرچه امام رضا(ع) داشته، او نیز دارد، مهم آنکه شاگردان و بزرگان همعصر با سه امام قبل از جوادالائمه(ع) که سنی از آنها گذشته بود باید از ایشان در سن کودکی اطاعت می کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام حریف‌ها و شیاطین روزگار کمر بسته بودند که امام جواد(ع) را محکوم کنند اما حضرت(ع) اثبات کردند امامت پادشاهی نیست بلکه خلافتی از ناحیه خداوند است، بزرگان شیعه در این امتحان الهی مقابل حضرت تعظیم کردند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن