طرز تهیه شیرینی گردویی با طعم بی نظیر خانگی


بیشتر شیرینی ها طرفداران زیادی دارد ولی کودکان علاقه خاصی به شیرینی دارند و یکی از خوشمزه ترین نوع شیرینی که از طعم فوق العاده آن سیر نمی شوید شیرینی گردویی می باشد. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه شیرینی گردویی با طعم بی نظیر خانگی را به شما عزیزان آموزش دهیم با ما … نوشته طرز تهیه شیرینی گردویی با طعم بی نظیر خانگی اولین بار در خاتون آنلاین....

بیشتر شیرینی ها طرفداران زیادی دارد ولی کودکان علاقه خاصی به شیرینی دارند و یکی از خوشمزه ترین نوع شیرینی که از طعم فوق العاده آن سیر نمی شوید شیرینی گردویی می باشد. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه شیرینی گردویی با طعم بی نظیر خانگی را به شما عزیزان آموزش دهیم با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی گردویی با طعم بی نظیر خانگی

مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی خانگی

٣ عدد سفیده تخم مرغ ( ١٠٠ گرم ) گردو اسیاب شده ( ١٠٠ گرم ) شکر ٢٠٠ گرم نوک ق چ وانیل نوک ق چ جوش شیرین ( حدودا میشه یک هشتم ق غ ) یک ق غ آرد برنج ( معادل ١٠ گرم ) یک ق غ سرخالی سرکه سفید ( معادل ٥ گرم ) پودر کاکائو نصف ق غ ( تاثیری در طعمش نداره و فقط صرفا برای رنگ شیرینی میریزیم )

بیشتر بخوانید: تهیه شیرینی گردویی به سبک قنادی

طرز تهیه شیرینی گردویی خانگی

اگر برای اولین بار است که میخواهید این شیرینی خوشمزه را در منزل درست کنید اصلا استرس نداشته باشید زیرا این دستور کاملا ساده می باشد و ما به صورت واضح به شما عزیزان توضیح می دهیم و به نکاتی که گفته می شود مو به مو عمل کنید تا شیرینی خوشمزه گردویی را در منزل بدون هیچ مشکلی درست کنید.

برای درست کردن شیرینی گردویی خانگی اول از همه باید سفیده تخم مرغ ها را به همراه گردو و شکر داخل غذا ساز بریزید و اجازه دهید به طور کامل له شود و مواد یکدستی به دست بیاید. در نبود غذا ساز می توانید از چرخ گوشت کمک بگیرید.

بعد از این که مطمعن شدید شکر به طور کامل در سفیده تخم مرغ حل شده است، مواد آماده شده را داخل ظرف بزرگی بریزید و وانیل را به همراه جوش شیرین و سرکه سفید و پودر کاکائو و آرد برنج رو اضافه می کنیم و سپس به کمک لیسک مواد را به طور کامل باهم مخلوط می کنیم.

بعد از مخلوط شدن، مواد را داخل قیف یکبار مصرف بریزید.

سینی فر را برداشته و داخل آن کاغذ روغنی می اندازیم و سپس موادی که داخل قیف ریخته بودید را در اندازه های کوچک روی سینی فر بریزید و سعی کنید فاصله دار باشد و با اندازه های دقیق و یکسان.

و سپس سینی را در فر که از قبل گرم شده است با دمای 200 درجه بگذارید و اجازه دهید به مدت زمان 15 دقیقه داخل فر بماند تا مغز پخت شود و بعد از اینکه مطعن شدید که شیرینی گردویی تان پخته شده است از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود و بعد از اینکه خنک شد از کاغذ روغنی جدا کنید.

برای تزئین شیرینی گردویی می توانید قبل از اینکه شیرینی داخل فر بگذارید پودر پسته روش بپاشین.

نکته مهم: مواد لازم برای شیرینی گردویی گفته شده در بالا طبق اندازه دقیق با ترازوی دیجیتالی وزن شود وگرنه به کیفیت مطلوب نخواهید رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !