نسخ الکترونیکی خدمات رسانی به گروه‌های هدف را تسهیل کرده است


نسخ الکترونیکی خدمات رسانی به گروه‌های هدف را تسهیل کرده است

زنجان - ایرنا - بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی که به مراکز درمانی این سازمان مراجعه می‌کنند در صورت نبود هر یک از اقلام دارویی، بدون نیاز به نسخه کاغذی و با ارائه کد ملی، مابقی داروهای خود را از داروخانه‌های طرف قرارداد در سطح شهر با پرداخت فرانشیز دریافت می‌کنند که این یکی از مزایای الکترونیکی شدن نسخ بیماران است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح نسخ الکترونیکی در مرحله اول بصورت آزمایشی در این استان بین مراکز درمانی ملکی سازمان با داروخانه ها و موسسات طرف قرارداد کلید خورد و مقرر شد بعد از حل مشکلات احتمالی موجود در این طرح و اطمینان کامل از صحت عملکرد این سرویس و رفع نواقص، حداکثر تا ۲ ماه آینده در سطح کشور نیز اجرایی شود.

دکتر علی محمدی افزود: پروژه حذف دفترچه درمانی با هدف ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت بیماران و بیمه شدگان برای اولین بار در سطح کشور در سازمان تامین اجتماعی رقم خورد که تا کنون نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: در وضعیت کنونی و بحران کاغذ در دوران تحریم، بهترین گزینه خودباوری و تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان غیور این مرز و بوم است که اجرای این طرح صرفه جویی بسیاری در مصرف کاغذ و کاهش هزینه های تولید دفترچه درمانی را به همراه داشته است.

محمدی، اعمال کنترل‌های لازم دارویی و پیشگیری از تداخلات و حساسیت های دارویی، افزایش سرعت و دقت در تولید نسخه، عدم نیاز به چاپ و تعویض دفترچه درمانی، حفظ محرمانگی اطلاعات درمانی و سلامت افراد با لحاظ نمودن استانداردهای امنیتی، جلوگیری از خطای احتمالی نسخه خوانی در داروخانه، تسهیل در استعلام استحقاق درمان و عدم مراجعه بیمه شده به شعب و در نهایت نظارت دقیق بر ارائه خدمات درمانی و کنترل های مالی را از مهمترین مزایای این طرح ذکر کرد.

وی یادآوری کرد: اجرای فاز اول طرح نسخه الکترونیکی از سال ۹۵ آغاز و این کار در استان بصورت کامل عملیاتی شد که به جز موارد خاص، بیمار تنها با ارائه کد ملی خود ویزیت می‌شود و برای دریافت دارو نسخه الکترونیکی دریافت می کند.
به گفته این مسئول، در این سیستم تمامی مراحل درمان بیمار از جمله سوابق او حتی اگر تداخل دارویی داشته باشد، بررسی می شود و بنابراین بروز بسیاری از اشتباهات نوشتاری و خطاهای احتمالی پزشکی به حداقل می رسد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: سال گذشته مرحله دوم اجرای الکترونیکی خدمات سلامت، این طرح نیز در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی آغاز شد که روند بسیار خوب این طرح به اجرای مراحل بعدی آن منتهی شد.

هم اکنون ۲ بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است