گسترش آتش سوزی در جنگلهای سیبری


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، حریق گسترده در جنگلهای سیبری همچنان ادامه دارد....

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، حریق گسترده در جنگلهای سیبری همچنان ادامه دارد. روسیه برای خاموش کردن این آتش سوزی گسترده جنگلی به شدت در تلاش است.
از این حریق جنگلی با عنوان فاجعه زیست بومی یاد می شود. حدود سی و یک هزار کیلومتر مربع از جنگلهای این منطقه در حال سوختن است. این مقدار معادل مساحت کشور بلژیک است. ارتش روسیه برای اطفای حریق وارد عمل شده است تا به نیروهای امدادی کمک کند. اما این حریق بسیار گسترده است. ابری از دود آسمان سیبری را فراگرفته است. شدت این آتش سوزی به حدی زیاد است که دود آن آسمان قطب شمال را نیز پوشانده و حتی به آمریکای شمالی هم رسیده است. کار به جایی رسیده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تماس گرفته و به وی پیشنهاد کمک داده است تا نیروهای آمریکایی نیز برای عملیات اطفای حریق سیبری وارد عمل شوند. باید توجه داشت این آتش سوزی جنگلی در سردترین نقطه زمین یعنی در نزدیک قطب شمال رخ داده است.
این حریق یکی از جبهه های اصلی بحران تغییرات اقلیمی شده است. برای درک گستردگی این حریق می توان تصور کرد که سوار هواپیما شد و مسافتی را با هواپیما به مدت سه و نیم ساعت طی کرد و بازهم همچنان بر فراز منطقه حریق بود! مردم مناطق نزدیک به این آتش سوزی به سختی می توانند نفس بکشند. این آتش جهنمی ، سردترین نقطه زمین را می سوزاند و پیش می رود و از کنترل خارج شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس