خواص شگفت انگیز لوبیا چشم بلبلی


گفتنی است که لوبیا چشم بلبلی در شمال آفریقا کشت می شود و نزدیک به 3000 سال پیش در هند کشت می شده است و هم اکنون نزدیک به 10 میلیون هکتار از مزارع سرتاسر دنیا زیر سطح کشت این نوع لوبیا است

خواص شگفت انگیز لوبیا چشم بلبلی
شفاآنلاین>تغذیه>لوبیا چشم بلبلی یکی از انواع حبوبات می باشد که تاثیر بسزایی در سلامت افراد و همچنین کاهش ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها دارد.

به گزار ش شفا آنلاین:گفتنی است که لوبیا چشم بلبلی در شمال آفریقا کشت می شود و نزدیک به 3000 سال پیش در هند کشت می شده است و هم اکنون نزدیک به 10 میلیون هکتار از مزارع سرتاسر دنیا زیر سطح کشت این نوع لوبیا است.

به طور کلی باید در نظر داشت که لوبیا چشم بلبلی سرشار از آنتی اکسیدان است که این خود می تواند تاثیر به سزایی در عدم ابتلا به انواع سرطان ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد به گونه‌ای که آنتی اکسیدان ها خود می تواند عاملی برای خنثی کردن فعالیت های رادیکال های آزاد و جلوگیری از آسیب سلولهای سالم و DNA شود.


درمان کم خونی، احساس ضعف و خستگی را نیز می توان از دیگر مزایای مصرف لوبیا چشم بلبلی عنوان کرد چرا که این لوبیا منبع غنی آهن است که خود می‌تواند برای افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار موثر باشد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که درمان ریزش مو را نیز می توان یکی دیگر از مزایای مصرف لوبیا چشم بلبلی دانست چرا که این لوبیا سرشار از انواع ویتامین ها و پروتئین ها است که این خود می‌تواند عاملی برای کاهش ریزش مو باشد.

باید در نظر داشت که لوبیا چشم بلبلی سرشار از کلسیم می باشد از این رو افرادی که با پوکی استخوان مواجه هستند و یا در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند می توانند با استفاده از لوبیا چشم بلبلی تا حد زیادی علائم این بیماری را کاهش دهند.

داشتن پوستی سالم رامی توان یکی دیگر از خواص استفاده از لوبیا چشم بلبلی دانست چرا که سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان ها می باشد که این موارد خود تاثیر بسزایی در از بین بردن لکه های صورت جای جوش آکنه و همچنین شفافیت پوست دارد.

بدیهی است که کاهش کلسترول بد خون نیز یکی دیگر از مزایای مصرف لوبیا چشم بلبلی می باشد چرا که این نوع از لوبیا به دلیل برخورداری از میزان بالای فیبر و همچنین پروتئین خود می تواند تاثیر بسزایی در پایین آوردن کلسترول بد خون و همچنین کاهش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی داشته باشد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که درمان مشکلات ادراری می توان در زمره دیگر مزایای مصرف لوبیا چشم بلبلی دانست چراکه این نوع از لوبیا باعث کاهش انسداد و ناراحتی مربوط به مشکلات ادراری می شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل