با پارک جنگلی سراوان رشت بیشتر آشنا شوید


با پارک جنگلی سراوان رشت بیشتر آشنا شوید

پارک جنگلی سراوان رشت یکی از بهترین و زیباترین بهانه ها برای سفر به خطه ی سرسبز شمال ایران می باشد. این منطقه ی جنگلی و تفریحی نمونه ای بی نظیر از طبیعت گردی در کنار تجربه تفریحات هیجان انگیز می باشد که چهره ای متفاوت نسبت به سایر جنگل های کشورمان دارد.

پارک جنگلی سراوان رشت یکی از بهترین و زیباترین بهانه‌ها برای سفر به خطه‌ی سرسبز شمال ایران می‌باشد. این منطقه‌ی جنگلی و تفریحی نمونه‌ای بی نظیر از طبیعت گردی در کنار تجربه تفریحات هیجان انگیز می‌باشد که چهره‌ای متفاوت نسبت به سایر جنگل‌های کشورمان دارد. در ادامه پارک جنگلی سراوان رشت و تجربیات هیجان انگیزی که در آن بدست خواهید آورد را معرفی می‌کنیم.
با پارک جنگلی سراوان رشت بیشتر آشنا شویدمعرفی پارک جنگلی سراوان رشت
پارک جنگلی سراوان نه تنها بخاطر داشتن قدمت بالا، بلکه بخاطر داشتن حال و هوای بسیار آرامش بخش و دریاچه‌ای که قایق سواری در آن بیشتر شبیه به خواب و رویا می‌باشد از شهرت زیادی در استان گیلان برخوردار شده است. این جنگل زیبا و رویایی با وسعت ۱۴۸۷ هکتار در ۱۷ کیلومتری رشت واقع شده است و با داشتن امکانات تفریحی و رفاهی در اغلب روز‌های سال میزبان گردشگران می‌باشد.

تنوع زیاد در پوشش گیاهی و جانوری از دیگری می‌باشند که به این پارک جنگلی چهره‌ای متفاوت بخشیده است. به طوریکه با قدم زدن و یا رانندگی در جاده‌ی پر پیچ و خم آن می‌توانید درختان سر به فلک کشیده کاج سیلوستریس، کاج تدا، انواع مختلف توسکا، بلوط و انجیر و سرو‌های استوار نقره‌ای و زربین را مشاهده کنید.

از جمله گونه‌های جانوری در پارک جنگلی سراوان می‌توان به خرگوش و جغد‌های جنگلی اشاره کرد که در کنار کبک، قرقاول و راسو و خزندگان مختلف در این منطقه زندگی می‌کنند. کافیست دقایقی را در آلاچیق‌های این منطقه استراحت کنید تا براحتی صدای پرندگانش روح و روانتان را نوازش دهند.
با پارک جنگلی سراوان رشت بیشتر آشنا شویدموقعیت جغرافیایی پارک سراوان
در شمالی‌ترین نقطه این جنگل در نهایت به جاده نیروگاه می‌رسید که در امتداد جاده دره پشت به فشتام واقع شده است. جنوب این پارک روستای کچا و در شرق آن جاده‌ی عبور تهران به رشت واقع شده است. در قسمت غربی جنگل سراوان می‌توانید جنگل‌های طرح عزیزکیان را مشاهده کنید.

بخش‌های مختلف پارک جنگلی سراوان

با پارک جنگلی سراوان رشت بیشتر آشنا شوید

دریاچه سراوان

به جرات می‌توان گفت بهترین و زیباترین چیزی که در پارک سراوان می‌توان دید، دریاچه‌ای پوشیده شده از گیاهان رونده سبز رنگ می‌باشد که به نام دریاچه سراوان شهرت دارد. این دریاچه با قایق‌های پدالی در ابتدای ورودی پارک به چشم میخورد. قایق سواری در فضایی بسیار آرام و ساکت و گوش دادن به صدای پرندگان و عبور از لا به لای درختان تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این دریاچه به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که برای استفاده از قایق‌های این دریاچه باید هزینه پرداخت نمایید.
با پارک جنگلی سراوان رشت بیشتر آشنا شویدامکانات رفاهی
با توجه به شرایط بسیار عالی و چشم انداز‌های فوق العاده زیبا در پارک جنگلی سراوان، گردشگران زیادی در فصل‌های توریستی به این منطقه سفر می‌کنند و از خنکای سایه درختانش لذت می‌برند. به همین خاطر امکانات رفاهی و تفریحی در بخش‌های مختلف آن در نظر گرفته شده است. آلاچیق، سکو‌های مخصوص نصب چادر، منقل و کباب پز، سرویس بهداشتی و محوطه مخصوص بازی کودکان از جمله امکانات موجود در این پارک به شمار می‌روند.

یکی از بهترین مزایای پارک جنگلی سراوان رشت داشتن امنیت بالا و نزدیک بودن به پاسگاه نیروی انتظامی می‌باشد. در نتیجه با خیال آسوده می‌توانید ساعت‌های بسیار خوش و خاطره انگیزی را در این منطقه سپری کنید.
با پارک جنگلی سراوان رشت بیشتر آشنا شویدموزه روستایی گیلان
کلبه‌های چوبی و خانه‌های روستایی یکی از زیباترین صحنه‌هایی می‌باشد که در طول سفر به شمال ایران می‌توانید مشاهده کنید. حس و حال زندگی مردان و زنان روستایی خالی از هر گونه ریا و تجملات را می‌توانید در موزه روستایی گیلان و در بین انبوه درختان پراک جنگلی سراوان رشت مشاهده کنید.
با پارک جنگلی سراوان رشت بیشتر آشنا شویدبعد از زلزله تاسف بار رودبار در سال ۱۳۶۹ و تخریب بخش زیادی از بنا‌های با ارزش روستایی، زمزمه‌هایی برای تاسیس موزه روستایی و جمع آوری نماد‌های با ارزش و تاریخی از روستا‌های مختلف گیلان و نصب آن‌ها در این منطقه به گوش رسید. در نهایت سال ۱۳۸۴ اولین بخش این موزه شروع به فعالیت کرد و بهانه‌ای بسیار زیبا و با ارزش برای قدم گذاشتن به داخل پارک سراوان رشت شد.

این موزه ۲۶۰ هکتار وسعت دارد و در آن می‌توانید با حال و هوا و سبک زندگی بومیان گیلان؛ مخصوصا روستاییان آشنا شوید و از اشیا و بنا‌هایی با قدمت بین ۶۵ تا ۱۸۰ سال بازدید کنید.
تفریحات هیجان انگیز پارک سراوان رشت
در اینکه جنگل نوردی و لذت بردن از طبیعت برای رسیدن به آرامش می‌باشد هیچ شکی نیست، اما بالا بردن آدرنالین خون در آن می‌تواند تجربه‌ای عالی و متفاوت باشد. از بهترین و هیجان انگیزترین انتخاب‌هایی که در جنگل سراوان می‌توان تجربه کرد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:با پارک جنگلی سراوان رشت بیشتر آشنا شویدپینت بال جنگلی

پینت بال از جمله بازی‌های هیجان انگیزی می‌باشد که در چند سال اخیر به شدت رو به رشد بوده و در بین جوانان و نوجوانان طرفداران زیادی دارد. برخلاف پیست‌های پینت بال که در باشگاه‌ها وجود دارند، پینت بال جنگلی با برگزاری در جنگل و فضای باز هیجان انگیز طرفداران خاص خودش را دارد. در پارک جنگلی سراوان می‌توانید این بازی هیجان انگیز را با دوستان و خانواده تجربه کنید. افراد بالای ده سال می‌توانند با پرداخت هزینه در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع شور و هیجان خاصی را تجربه کنند.
با پارک جنگلی سراوان رشت بیشتر آشنا شویدموتور چهار چرخ
از دیگر بازی و تفریحاتی که جوانان و نوجوانان به شدت به آن علاقه‌مند هستند، سوار شدن بر موتور‌های چهارچرخ و عبور از لا به لای منطقه‌ای سرسبز با درختان استوار است. پیشنهاد می‌کنیم این تفریح دوست داشتنی و هیجان انگیز را در جنگل رویایی سراوان از دست ندهید و شک نکنید که از انتخابتان پشیمان نخواهید شد.

از دیگر تفریحاتی که می‌توان در این پارک تجربه کرد، رانندگی در جاده‌ای می‌باشد که دو طرف آنرا درختان استوار احاطه کرده اند. زیباترین صحنه و چشم انداز را می‌توانید در حین رانندگی و عبور از مسیر پر پیچ و خم در روز‌های بارانی ببینید. پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر به این جنگل حتما دوربین عکاسی را همراه داشته باشید!

با پارک جنگلی سراوان رشت بیشتر آشنا شویدنکات مهم برای سفر به جنگل سراوان رشت

در تمام طول سال این جنگل زیبایی‌های زیادی دارد و هر یک طرفداران ویژه خواهند داشت. اما در حالت کلی بهار و تابستان و پاییز بهترین زمان برای سفر به آن می‌باشد. هوای سرد زمستان و لغزنده بودن جاده‌ها و همچنین بارش زیاد برف و باران شرایط مطلوبی برای ورود به پارک جنگلی سراوان را به همراه نخواهد داشت.

بعد از لذت بردن از زیبایی‌های این منطقه دقایقی را برای بازدید از کاروانسرای لات در ۱۷.۸ کیلومتری پارک و همچنین آرامگاه امام زاده هاشم در ۱۴ کیلومتری سراوان اختصاص دهید.

ورود به پارک نیاز به پرداخت هزینه ورودی دارد. با توجه به متغیر بودن نرخ‌ها به هزینه دقیق آن اشاره نمی‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان