خطیب جمعه ایلام: تحریم ظریف بیانگر ضعف آمریکا و همدستانش است


خطیب جمعه ایلام: تحریم ظریف بیانگر ضعف آمریکا و همدستانش است

ایلام- ایرنا- خطیب موقت نماز جمعه ایلام گفت: تحریم اخیر وزیر خارجه ایران از سوی امریکا بیانگر ضعف ابرقدرتی مثل آمریکا و همدستانش از جمله انگلیس است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام شمس الله سراج در جمع نمازگزاران جمعه مصلی امام خمینی(ره) افزود: وزیر خارجه هر کشور در واقع زبان یک ملت محسوب شده و شخص دکتر ظریف تاکنون در دفاع از کشور و ملت دفاع قانونی و روشنگری کرده است.

وی ادامه داد: انچه که وزیر خارجه ایران بیان کرده در خصوص حق غنی سازی اورانیوم بر اساس قوانین بین المللی و حق مقابله با مثل در جریان توقیف کشتی ایرانی بوده که بصورت قانونی اعلام شده است.

امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه این تحریم بیانگر این است که تریبون باید بدست غرب باشد افزود: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نه تدافعی بلکه باید مهاجمی بوده تا اثرگذار باشد.

سراج گفت: گفتمان مقاومت با غرب نه مذاکره ذلت امیز و نه جنگ بلکه باید بر مبنا عدالت بوده که همه به ان پایبند باشند.

*** سازمان ملل کشورهای شرقی باید تاسیس شود

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ۱۴مرداد روز حقوق بشر گفت: امریکا لیاقت میزبانی از سازمان ملل را نداشته و مقر آن باید در یک کشور بی طرف باشد.

وی اضافه کرد: سازمان ملل امروز کارایی خود را از دست داده و در واقع سازمان کشورهای غربی علیه کشورهای شرقی است.

حجت الاسلام سراج گفت: این سازمان در مسایل بین المللی بجای قضاوت بی طرفانه طرف ابرقدرتهای غرب را می گیرد.

وی اظهار کرد: ایران پیشنهاد تاسیس یک سازمان ملل کشورهای شرقی رامطرح کند تا هم سازمان ملل به خودش امده و به رسالتش عمل کند و ملل شرق بیدار شوند چراکه ملتی پیروز است که برد تهاجم دیپلماسی ان بیشتر باشد.

*** لایحه حذف چهار صفر از پول ملی بیشتر بررسی شود

خطیب موقت نمازجمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به لایحه اخیر دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی اشاره کرد و گفت: این لایحه باید با مطالعه درست و دقیق و بررسی زبرساخت های مورد نیاز ان تصویب شود.

سراج گفت: اقتصاد برخی کشورها نظیر ونزوئلا پس از اجرای این طرح از هم پاشید ولی کشوری مثل ترکیه در اجرای این طرح موفق بود.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام برخی کارشناسان برای اجرای این طرح تورم باید زیر ۱۰ درصد باشد گفت: نمایندگان مجلس در تصویب این طرح دقت لازم داشته و احساسی عمل نکنند.

وی افزود: اگر اقتصاد یک کشور تولید محور باشد ارزش پول ملی افزایش خواهد یافت.

*** وزارت اموزش و پرورش نباید مجموعه ای سیاسی باشد

خطیب موقت نمازجمعه ایلام همچنین با ذکر ان که وزارت اموزش و پرورش از وزارتخانه های مظلوم است و نباید سیاسی باشد افزود: وزیر این مجموعه باید شخصی نظیر شهید رجایی بوده و کاری به جناح ها نداشته باشد چراکه سیاسی شدن ان به ضرر همه خواهد بود.

سراج بیان کرد: شخص که به عنوان وزیر این مجموعه انتخاب می شود نباید بعد سیاسی کارش بر مدیریت ارجحیت یابد.

*** ضرورت مدیریت بیشتر در تولید محصولات کشاورزی

وی در پایان به اضافه تولید برخی محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد گفت: برخی از این محصولات نظیر هندوانه با حجم زیاد در استان تولید بطوری که اکنون برداشت ان جز ضرر هیچ سودی برای کشاورز نخواهد داشت.

وی از مسوولان جهاد کشاورزی استان خواست تا با نظارت بیشتر بر تولید محصولات، کشاورزان را برای تولید یا عدم تولید محصول اگاه کنند.

وی همچنین با گرامی داشت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) و همچنین شهادت امام جواد (ع) به بررسی بخشی از زندگی این امام همام پرداخت.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا