قطار شهری شیراز: اشتباه در پیام تسلیت، خطای نرم افزاری بود


قطار شهری شیراز: اشتباه در پیام تسلیت، خطای نرم افزاری بود

شیراز- ایرنا- نمایشگر بزرگ نصب شده بر روی ساختمان مرکزی قطار شهری شیراز در مناسبت های مختلف، پیام هایی را اطلاع رسانی می کند که شامگاه پنجشنبه با بروز یک خطا، خبرساز شد.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی با ارسال تصویری از این ساختمان، از این که عبارت "گرامی باد" به جای "تسلیت باد" در این پیام درج شده ، انتقاد کردند.
در این تصاویر که گویای توجه متروی شیراز به مناسبت مذهبی سالروز شهادت نهمین امام شیعیان جهان است، این پیام در ذهن تداعی می شد: شهادت امام جواد علیه السلام گرامی باد.
روز جمعه 11 مردادماه مقارن با سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) است، مناسبتی که برای شیعیان جهان سراسر حزن و اندوه است.

قطار شهری شیراز در واکنش به این انتقادها در اطلاعیه ای اعلام کرد که خطای صورت گرفته، تنها یک خطای نرم افزاری است که در حقیقت دو تصویر، با دو پیام متفاوت روی هم افتاده است.
این اطلاعیه می افزاید: با بزرگنمایی تصویر منتشر شده در فضای مجازی، مشاهده خواهید کرد که سرکش های حرف "گ" در واژه "گرامی" وجود ندارد و آثاری از نقاط حرف "ت" و قسمتی از حرف "ل" واژه تسلیت به خوبی دیده می شود.
سازمان قطار شهری شیراز با قدردانی از اطلاع رسانی این خطا توسط شهروندان گفت: خطای نرم افزاری اصلاح شد.
در همین حال، احمد تنوری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در پیامی در شبکه های اجتماعی با عذرخواهی از مردم نوشت: اشتباه صورت گرفته در تلویزیون شهری شهرداری شیراز صرفا به خطای نوشتاری منحصر نیست، طراحی و رنگ آمیزی شاد و استفاده از رنگ های جشنی برای مراسم عزاداری، کاری بس ناصواب است.
تنوری افزوده است: بکارگیری رنگ های صورتی و سفید در آیین های سوگواری کاملا غیرمتعارف است، به ویژه این که این استفاده سوء در ماتم شهادت امام معصوم رخ دهد، آنچه از این اتفاق به ذهن متبادر می شود، بی دقتی و عدم معرفت نسبت به تبلیغ و ترویج مناسبت های ملی و مذهبی توسط روابط عمومی شهرداری است که در این خصوص، تذکراتی را به شهرداری ارائه کرده ایم.
9873/ 2027

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه