دو نرخی شدن بنزین در مجلس و دولت مطرح نیست/ هذف از احیای کارت سوخت، کنترل مصرف است


دو نرخی شدن بنزین در مجلس و دولت مطرح نیست/ هذف از احیای کارت سوخت، کنترل مصرف است

حسین امیری خامکانی گفت: قاچاق بنزین بعد از کنار رفتن کارت های سوخت زیاد شده است و احیای کارتهای سوخت باعث می شود اطلاعات مصرف سوخت به صورت آنلایت در اختیار نهادهای نظارتی قرار بگیرد.

حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین اخبار درباره کارت شسوخت و چرایی اصرار برای راه اندازی مجدد کارتهای سوخت اظهار داشت: احیای کارت سوخت و اصرار مجلس و دولت برای به نتیجه رسیدن آن تنها به خاطر افزایش میزان اشراف دستگاه های ناظر بر نحوه مصرف است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد بیشتر از نیاز خود بنزین مصرف می‌کنند عنوان کرد: قاچاق بنزین بعد از کنار رفتن کارت های سوخت زیاد شده است و احیای کارتهای سوخت باعث می شود اطلاعات مصرف سوخت به صورت آنلایت در اختیار نهادهای نظارتی قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی در ادامه افزود: بعد از کنترل آنلاین هر مصرف کننده می توان مصرف کنندگان خوش مصرف و بد مصرف را مشخص کرد و کسانی که استاندارد مصرف را رعایت نمی کنند از سایرین تمیز داده می شوند.

امیری خامکانی با تأکید بر لزوم جلوگیری از خروج بنزین از کشور به عنوان سوخت قاچاق تصریح کرد: احیای کارت سوخت هشدار مهمی به قاچاقچیان و افرادی است که بیشتر از نیاز معمولی خود سوخت برداشت می کنند و لزوم این کارت ها در استان های مرزی و جایگاه های سوخت مرزی بسیار بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه هدف از احیای سوخت کنترل مصرف کشور است خاطرنشان کرد: موضوع دو نرخی شدن بنزین در مجلس و دولت مطرح نیست و فعلا نه مجلس و نه دولت تصمیمی برای دو نرخی کردن بنزین ندارد هرچند هنوز اطلاعی از تصمیم نهایی دولت در این خصوص نداریم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی در کمیسیون انرژی هم تا کنون جمع بندی ها به سمت دو نرخی شدن بنزین نرفته است که البته دولت می تواند در شورای اقتصادی سران قوا تصمیماتی در این خصوص لحاظ کند اما تا کنون چنین تصمیمی گرفته نشده است.

انتهای پیام/ط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا