«آهی در وداع» برگزار می‌شود


«آهی در وداع» برگزار می‌شود

مراسم « آهی در وداع » ویژه تشییع شاعر و پژوهشگر پیشکسوت کشور، حسین آهی صبح روز پنجشنبه 10 مرداد در حوزه هنری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، آیین وداع با استاد مرحوم «حسین آهی»، شاعر و پژوهشگر پیشکسوت کشور، با عنوان « آهی در وداع » با حضور خانواده و خویشاوندان آن مرحوم و اهالی ادبیات و شعر، ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه 10 مردادماه در محل حوزه هنری برگزار می شود.

این مراسم در زمان یاد شده رو به روی مسجد حضرت آیت الله خامنه ای حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برپا خواهد شد.

«حسین آهی»، شاعر و گوینده، متولد آذر سال ۱۳۳۲ که سال‌ها در رادیو فعالیت داشت بر اثر سرطان غدد لنفاوی دار فانی را وداع گفت.

وی مدتی را به دلیل بیماری بستری بود و روز سه شنبه ۸ مرداد پس از یک دوره بیماری در منزل درگذشت.

«تماشاگه راز» از رادیو فرهنگ شامل خوانش جدیدی از غزلیات حافظ، از جمله برنامه‌های پرطرفدار زنده‌یاد حسین آهی بود.

شایان ذکر است، وی تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند و پس از آن بر زبان‌های فارسی، عربی، پهلوی و آلمانی تسلط یافت. آهی در علومی مانند صرف، نحو، منطق، نجوم، فقه، اصول عروض و کلام دست به مطالعه و پژوهش زد و در آن‌ها صاحب‌نظر شد. اوّلین پژوهش‌های او در مباحث شعری و ادبی در سال ۱۳۵۵ثمره می‌دهد؛ تا آنجا که هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده‌بود که کتاب بحور شعر فارسی را منتشر کرد و در همان دوران تحسین تنی چند از بزرگان شعر فارسی نظیر شفیعی کدکنی و مهدی اخوان ثالث را بر خود برمی‌انگیزد. اخیراً نیز بهاءالدین خرمشاهی به ویژگی‌های این اثر اشاره‌ای داشته‌است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد