مهمترین خبر‌های جهان (7-19)


تهدید عدنان الدلیمی نماینده پارلمان عراق به اخراج سفیر و قطع روابط با آمریکا.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین عناوین خبری 12 ساعت گذشته به شرح زیر است:
عراق
// عدنان الدلیمی رئیس فراکسیون عصائب اهل الحق در پارلمان عراق در واکنش به مطرح شدن دوباره بررسی قانون "منع بی ثبات سازی عراق" در کنگره آمریکا, به اخراج سفیر آمریکا و قطع روابط با واشنگتن تهدید کرد. (الحدث)
ایران
// زائران ایرانی خانه خدا که در مکه مکرمه بسر می‌برند، دعای کمیل را در شهر نزول قرآن زمزمه کردند. (خبرگزاری صدا و سیما)
// وزارت خارجه فرانسه درباره اقدام آمریکا درخصوص تحریم وزیر خارجه ایران ابراز نگرانی و اعلام کرد همراه با انگلیس و آلمان با این تصمیم مخالف است. (خبرگزاری رویترز)
// رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: یکجانبه گرایی و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بر ضد کشور‌ها، نه‌ تنها اصول مندرج در منشور ملل را تضعیف می‌کند بلکه ارکان نظام چندجانبه بین‌المللی را به شدت مورد تهدید قرار داده است. (خبرگزاری صداوسیما)

­روسیه
// بنا بر اعلام مقامات روسیه، آتش سوزی در جنگل‌های مناطق دورافتاده سیبری و شرق دور این کشور که آتش نشانان، امکان دسترسی به آنجا را ندارند، گسترش یافته است. (شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس)
// دهمین همایش بین المللی اجرای احکام قضایی با حضور نمایندگان عالی قضایی ۶۰ کشور جهان در مسکو آغاز شد. (خبرگزاری صداوسیما)
// نورد استریم بر «تعهد کامل» خود برای پیشبرد طرح لوله گازی به رغم تحریم‌های احتمالی آمریکا تأکید کرد. (پایگاه اینترنتی بلومبرگ)

یمن
// وزارت کشور (دولت مستعفی و فراری) یمن اعلام کرد: در حمله به پادگان الجلاء عدن ۳۶ تن از جمله سرلشکر منیر الیافعی کشته شدند. (­شبکه تلویزیونی الجزیره عربی)
// وزارت بهداشت یمن اعلام کرد در دو حمله روز پنجشنبه علیه نیرو‌های پلیس در عدن (جنوب یمن) دست کم ۴۹ تن کشته و ۴۸ تن دیگر زخمی شدند. (خبرگزاری فرانسه)
// یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع مزدوران ارتش سعودی را در پادگان "طیبة الاسم" در نزدیکی نجران با موشک بالستیک زلزال-۱ هدف قرار داد. (شبکه تلویزیونی العالم)

سومالی
// محمد عبدالله فرماجو رئیس جمهور سومالی با انتشار اطلاعیه‌ای در توئیتر اعلام کرد رسماً تابعیت آمریکائی خود را لغو کرده است. (پایگاه اینترنتی آناتولی)

انگلیس
// بارندگی شدید و جاری شدن سیل در شمال انگلیس به زمین‌های اطراف سدی در شهرک ویلی بریج (Whaley Bridge) در منطقه دربی شایر (Derbyshire) به ۶۵۰۰ تن خسارت وارد کرد و این شهرک، از افراد تخلیه شد تا در صورت شکسته شدن سد آسیب نبینند. (خبرگزاری صدا و سیما)
­// در پی سقوط داربست نصب شده در اطراف یک ساختمان در خیابانی در لندن که صبح روز پنجشنبه اتفاق افتاد، دو تن زخمی شدند و چند نفر دیگر نیز زیر آوار محبوس شدند. (خبرگزاری اسپوتنیک)
// ارزش برابری پوند انگلیس، پس از هشدار رئیس بانک مرکزی این کشور درباره مخاطرات خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، به پایین‌ترین میزان در ۳۱ ماه اخیر رسید. (خبرگزاری صدا و سیما)

مصر
// یک مسئول مصری گفت::رئیس جمهور این کشور به مشاور رئیس جمهور آمریکا گفته است که سینا هرگز بخشی از معامله قرن نخواهد بود. کوشنر برای پیگیری روند به اصطلاح صلح بین اسرائیل و فلسطین وارد مصر شده است. (­شبکه تلویزیونی العربیه)

افغانستان
// کارخانه مین سازی طالبان در استان فراه در غرب افغانستان کشف و نابود شد. (خبرگزاری صداوسیما)
­// نماینده ویژه وزیر امورخارجه ایران در امور افغانستان گفت::ایران از برقراری صلح در افغانستان به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند. (خبرگزاری صدا و سیما)

مکزیک
// ­مقامات مکزیکی از کشته شدن هشت مرد و زخمی شدن دو تن دیگر در حادثه تیراندازی در منطقه‌ای در سواحل دریای کارائیب خبر دادند. (خبرگزاری آشویتدپرس)

اسپانیا
// یک اختر فیزیکدان اسپانیایی که ریاست ­تحقیقات یک گروه بین المللی را بر عهده دارد اعلام کرد این گروه از ستاره شناسان موفق به کشف یک سامانه خورشیدی جدید شده اند که در آن یک سیاره با قابلیت سکونت وجود دارد. (خبرگزاری فرانسه)

امریکا
// سنای آمریکا لایحه بودجه مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را تصویب کرد. (خبرگزاری رویترز)
// رئیس جمهور آمریکا در توئیتی اعلام کرد از روز اول سپتامبر ۱۰ درصد تعرفه دیگر بر کالا‌های وارداتی از چین به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار اعمال خواهد کرد. (خبرگزاری رویترز)
// در انفجار یک خط لوله انتقال گاز در منطقه مورلند (Moreland) در ناحیه لینکلن کانتی (Lincoln County) در ایالت کنتاکی (Kentucky) آمریکا ۱ نفر کشته شد و ۵ نفر زخمی شدند. ۵ تا ۷ نفر هم ناپدید شده اند. (شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان)

فلسطین اشغالی
// نظامیان صهیونیست هفت فلسطینی را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند. (خبرگزاری آناتولی)

سازمان ملل متحد
// آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل قویا از آمریکا و روسیه خواست پیمان کنترل تسلیحات هسته‌ای راهبردی را تمدید کنند. (خبرگزاری رویترز)

شیلی
­// زلزله‌ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر مناطق مرکزی شیلی را لرزاند. (توئیتر)

آلمان
// آلمان یک روز پیش از انقضای پیمان موشک‌های هسته‌ای میان برد از آمریکا و روسیه خواست آنچه را در اثر انقضای این پیمان در چارچوب بین المللی کنترل تسلیحات از دست می‌رود حفظ کنند. (خبرگزاری رویترز)

موزامبیک
//­ رئیس جمهور موزامبیک و سرکرده مخالفان رنامو با امضای توافقنامه‌ی صلح به سال‌ها دشمنی و خصومت که پس از جنگ داخلی ۱۵ ساله در این کشور ادامه داشت، پایان دادند. (شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان)

سوریه
// دولت ترامپ به هفت هزار تبعه سوری که از جنگ این کشور گریخته و در آمریکا ساکن هستند اجازه می‌دهد ۱۸ ماه دیگر در آمریکا بمانند. (خبرگزاری رویترز)
// ­روسیه از تصمیم دمشق برای پذیرش آتش بس در منطقه ادلب واقع در شمال غرب سوریه که کنترل آن را تکفیری‌ها در دست دارند، استقبال کرد. (خبرگزاری فرانسه)

سازمان هواشناسی جهانی
// سازمان هواشناسی جهانی اعلام کرد سیاره زمین در ماه گذشته میلادی گرم‌ترین ماه ژوئیه ثبت شده در تاریخ خود را تجربه کرده است. (خبرگزاری رویترز)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا