هشدار نماینده سنا درباره مشکلات ساخت هواپیمای اف 35


به گزارش سرویس بین الملل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک گراسلی نماینده سنای آمریکا در نامه ای توضیح مارک اسپر وزیر دفاع جدید این کشور را درباره سرریز هزینه ها و مسایل فنی خواستار شد که برنامه ساخت هواپیمای گران قیمت اف 35 دچار آن شده است.

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در گزارش هایی در ماه مارس و ژوئن میلادی گفت وزارت دفاع این کشور هزینه ها و مشکلات نصب قطعات این هواپیما را ثبت نکرده است.
گراسلی گفت این مشکلات موجب «هدر رفت مالی شده و ماموریت آماده سازی این هواپیما را بیش از پیش دچار تاخیر کرده است» و احتمالا جان خلبان هایی را که سوار این هواپیما می شوند به خطر می اندازد.
دفتر برنامه مشترک وزارت دفاع آمریکا که مدیریت برنامه اف 35 را بر عهده دارد به درخواست ها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداد.
شرکت لاکهید مارتین که پیمانکار اصلی ساخت این هواپیماست در بیانیه ای گفت منتظر شراکت با این اداره پنتاگون در پرداختن به این گزارش هاست.
بازرس کل پنتاگون در ماه ژوئن گفت قطعات ساخته شده لاکهید مارتین برای نصب آماده نبودند زیرا فاقد ثبت الکترونیک بودند. در این گزارش آمده است کارکنان وزارت دفاع آمریکا به صورت دستی این قطعات را ثبت می کردند.
این گزارش گفت زمان پرواز هواپیماهای آماده اجرای ماموریت در اثر این مشکلات به درستی گزارش نشده است.
گراسلی در این نامه گفت اداره مربوطه در پنتاگون از این مساله خبر داشته اما اقدام کافی را برای حل آن اتخاذ نکرده است.
وی گفت تا زمانی که این مسایل باقی است این برنامه دچار هدررفت پول است و آمادگی و ایمنی این هواپیما را تهدید می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟