حجاب از شاخص ترین نمادهای اسلامیت نظام است


حجاب از شاخص ترین نمادهای اسلامیت نظام است

یزد - ایرنا- امام جمعه ابرکوه حجاب را از شاخص ترین نمادهای اسلامیت نظام دانست و گفت: حجاب شعار نیست بلکه نماد دین ، سیاست،اعتقاد و عمل به دستورات دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تاکید بر ترویج فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه، افزود: بدحجابی به اعتقادات ما ضربه می زند.

وی ضمن هشدار به خانوادها و توجه والدین به فرزندان اظهار کرد همانطور که امنیت اجتماعی درجامعه اهمیت دارد ، بایستی به امنیت اعتقادی هم توجه کنیم .

رییس حوزه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه ادامه داد: دشمن تلاش می کند هویت دینی و اعتقادات ما را از بین ببرد در این میان کاری به اسلام افغانستان، عربستان، پاکستان و.. ندارد ، بلکه او با اسلام ناب محمدی (ص) مشکل دارد.

حسینی با تاکید بر اینکه آزادی رسمیت قانونی در کشور ما دارد ، اضافه کرد: هر چیزی حصاری دارد و حصار آزادی در دنیا قانون است و لذا بدحجابی ، هنجارشکنی و فساد، مصداق قانون شکنی است.

وی یادآور شد: در زمینه ترویج امر به معروف ، فرهنگ حجاب و عفاف و مسایل اعتقاداتی آنطوری که باید کار نشده و باید قوای مقننه و مجریه تلاش مضاعف خود را در این حوزه کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه ابرکوه پایگاه دین و شهر عفاف و حجاب است، تصریح کرد: متولیان امر با حریم شکنان، بدحجابی و فساد در این شهرستان برخورد جدی کنند.

فرماندار و رییس شورای اجتماعی ابرکوه هم در این نشست گفت: عفاف و حجاب از مقوله‌های مهم فرهنگی جامعه است .

محمد کاظمی نسب افزود: معضلات حوزه حجاب و عفاف باید به صورت فرهنگی حل شود تا بتوان هزینه های پلیسی را کاهش داد و امنیت اجتماعی را ارتقاء بخشید.

وی اظهار داشت: برای مقابله با معضلات حوزه عفاف و حجاب لازم است از طریق فرهنگ سازی و معرفی الگوهای ملی و دینی با این پدیده برخورد شود تا افراد با آگاهی برای مقابله با بدحجابی تلاش کنند.

کاظمی نسب ، با بیان اینکه احیای هویت تاریخی زن ایرانی می تواند نقش مهمی در فرهنگ سازی داشته باشد ، افزود: برای آگاه سازی و آموزش بانوان می توان علاوه بر الگو سازی دینی هویت تاریخی زن ایرانی، جایگاه تاریخی حجاب و عفاف در نزد زنان ایرانی را بیان کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی