شاعران بسترساز تقویت وحدت ملی هستند


شاعران بسترساز تقویت وحدت ملی هستند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: شاعران و سخن سرایان آگاه بسترساز تقویت وحدت ملی و انتقال‌دهنده والاترین ارزش‌های انسانی به نسل جوان هستند.

محمدمهدی شهریاری شامگاه پنجشنبه در نشست ادبی انجمن تشنه‌رود ارومیه افزود: نقش و جایگاه شاعران و ادبا در شرایط امروز جامعه بسیار موثر بوده و انتقال ارزش‌های والای انسانی به همت شاعران و سخن‌سرایان آگاه به نسل‌های آینده ستودنی است.
وی با تاکید بر اینکه برای رونق فعالیت‌های ادبی در سطح استان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند، بیان کرد: ادبا و شعرا در بسترسازی برای توسعه پایدار نقش مهمی دارند.
استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت انجمن‌های ادبی و هنری و نیز تامین نیازهای آنان مورد توجه است.
انجمن ادبی تشنه رود از اردیبهشت سال ۱۳۹۶ به صورت رسمی فعالیت خود را در ارومیه آغاز کرد و طی یک سال گذشته در اجرای نشست‌های تخصصی شعر و جلسات منظم و هفتگی استمرار داشته و تاثیر مطلوبی بر فضای ادبی آذربایجان‌غربی گذاشته است.
این انجمن در ماه نخست فعالیت در فرهنگسرای طاهای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه مورد حمایت این نهاد قرار گرفت و جلسه های بعد آن به صورت منظم در مجتمع فرهنگی ارومیه برگزار شد.
بسیاری از علاقه‌مندان نیز در زمینۀ ادبیات، فرهنگ، هنر، فعالان مذهبی، شعرا، جامعۀ مداحان، نویسندگان، طنزپردازان، منتقدان، روزنامه نگاران، عکاسان و دیگر فعالان هنری، استقبال قابل توجهی از این انجمن نشان داده‌اند.
آشنایی با مباحث نظری شعر، ارتباط با آثار و چهره‌های کشوری در بستر ادبیات معاصر، ایجاد فضای رقابتی در جهت رقابت فعالان ادبی استان با فعالان دیگر استان‌ها، برگزاری دوره‌های ادبی، آشنا کردن شاعران با مفاهیم و رویکردهای نقد ادبی، معرفی چهره‌های جوان در حیطۀ شعر آزاد و آیینی، افزایش توانمندی‌های نهفتۀ اعضای انجمن در چارچوب فعالیت‌های ادبی و معرفی چهره‌های جوان در حیطۀ شعر آزاد و آیینی اهداف اصلی انجمن ادبی تشنه رود به شمار می رود.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا